بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حضرت محمد (ص) مظهر وحدت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر ضمن تبریک به مناسبت آغاز امام حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: از جمله ویژگی‌های پیروان و منتظران ظهور می‌توان به خدمت به مردم، ترک گناه، دین‌داری و دعا برای فرج اشاره کرد.

وی در ادامه به آغاز هفته وحدت اشاره کرد و افزود: دشمنان از همه توان خود برای ایجاد تفرقه و دشمنی بین مسلمانان استفاده می‌کنند و در این راه طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم هوشیاری مسلمانان در مقابل دسیسه های استکبار جهانی، تصریح کرد: باید در راستای تحکیم وحدت و همبستگی گام برداریم و دشمنان را در دستیابی به خواسته‌هایشان ناکام بگذاریم.

وی با اشاره به تلاش گروهک‌های تروریستی برای ایجاد اسلام هراسی در جهان، ادامه داد: آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و کشورهای اتحادیه اروپا در تلاش برای ایجاد تشنج، هرج و مرج در جامعه اسلامی هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به سرکوبی مسلمانان در کشور بحرین، بیان داشت: رژیم بحرین، شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق را به صورت ظالمانه‌ای بازداشت کرده است که این موضوع نقض آشکار حقوق بشر است.

وی با اشاره به اجرای رزمایش محمد رسول الله (ص) در منطقه وسیعی از آب‌های آزاد جهان، تاکید کرد: این رزمایش از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند برگزار شد که بیانگر اقتدار نیروهای مسلح ایران اسلامی است.

امام جمعه بوشهر همچنین از حضور گسترده و پرشور مردم بوشهر در مراسمات نهم دی‌ماه تقدیر کرد و افزود: مردم بار دیگر بصیرت و هوشیاری و وفاداری خود را در دفاع از ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی نشان دادند.