اردبیل – شهردار اردبیل از افتتاح و بهره برداری پروژه پل روگذر "داروپخش" مرکز استان تا پایان سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری بعد از ظهر جمعه در بازدید از پزوژه های مشارکتی و اجرایی شهرداری اردبیل افزود: عملیات اجرایی این پل به صورت رسمی از ۱۵ شهریورماه امسال آغاز شده و قرار است در مدت ۳۸۰ روز آینده به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه در مجموع این پروژه ۱۸ ماهه قرارداد بسته شده و اجرا می شود، ادامه داد: این پروژه هم اکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با روند مناسبی در حال اجرا است.

به گفته شهردار اردبیل تمام تلاش شهرداری و پیمانکار آن این است تا برغم مساعد نبودن شرایط جوی روند اجرای پروژه به سمتی برود تا در موعد مقرر تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی در بیان مشخصات فنی این پروژه یادآور شد: طول پل ۴۸۰ متر و عرض آن ۱۶ متر بوده و با تیرهای ۳۲ متری به تعداد ۴۰ تیر و ۲۲ متری به تعداد ۵۰ تیر در حال احداث است و تاکنون برای اجرای آن ۹۷۸ تن میلگرد و ۷۴۰ متر مکعب بتن استفاده شده است.

بدری مهمترین مشکل اجرایی این پروژه را تاخیر دستگاه‌های خدماتی در جابجایی تأسیسات زیرساختی برشمرد و ابراز امیدواری کرد این طرح در زمانبندی مناسب و تعیین شده به اتمام برسد.

وی همچنین در بازدید از پروژه مشارکتی مجتمع مسکونی، تجاری و خدماتی "شهریار" اردبیل، زمان شروع عملیات اجرایی این طرح را ابتدای سال جاری عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر کل پروژه از پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصد برخودار است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه فاز اول مسکونی ۵۰ درصد و فاز دوم مسکونی این طرح ۳۰ درصد پیشرفت داشته است، متذکر شد: با توجه به سرعت مناسب اجرا پیش بینی می شود کل طرح در مدت ۳۶ ماه پس از زمان شروع عملیات اجرایی به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: این مجتمع با زیربنای کلی حدود ۱۰۴هزار متر مربع شامل ۵۶۰ واحد مسکونی، ۹۶ واحد خدماتی، ۳۰ واحد تجاری، ساختمان پزشکان، مجموعه ورزشی، بانک و فروشگاه چند منظوره بوده که با مشارکت شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان اردبیل در محل پارکینگ سابق سازمان اتوبوسرانی شهرداری اردبیل در حال احداث است.

پروژه تجاری و مسکونی مروارید شورابیل، ادامه بلوار ۴۵ متری ولایت به سمت شهرک نادری، میدان پنج راه و... از دیگر پروژه های عمرانی و مشارکتی بود که مورد بازدید شهردار اردبیل قرار گرفت.