بجنورد- اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت با صدور بیانیه ای این هفته را فرصت مناسبی برای همگرایی و هم افزایی بیش از پیش اهل سنت و تشیع اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت با صدور بیانیه ای آوره است: هفدهم ربیع الاول، هنگامه طلوع خورشید عالمتاب وجود شریف حضرت خاتم الانبیا رحمه للعالمین، محمد مصطفی(ص) پیامبر گرامی اسلام و فرخنده میلاد صادق آل محمد(ص) فرصت بسیار ارجمند و معناداری است تا شیعیان و اهل سنت در فضایی آرمانی و آکنده از صمیمیت به مقوله همگرایی و هم افزایی برای شناسایی و تحقق بسترها و راهکارهای تقویت و تعمیق وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بیندیشند.

این بیانیه می افزاید: وحدت رمز پیروزی و طاق عزت مسلمین است، وجهی از نصرت الهی است که از فراز پیوند محبت و الفت قلب‌ها، بارقه اعجاز را متجلی می‌سازد تا مسلمین به شکرانه اعتقادی واحد در صف ایمان فراتر از حدود جغرافیایی و تبعیضات و تعصبات قومی، اتحاد را رقم زنند. حتم است، این وفاق که از موهبت مسلمانی جان مایه گرفته، بر کانون ولایت مطلقه باری تعالی و مدار ولایت اولیاالله می‌گردد.

در ادامه این بیانیه آمده است: آنچه امروز در بین مسلمانان، شیعه و سنی باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد، وحدت کلمه و اصل قرار دادن آن در راستای تشکیل امت واحده اسلامی است بر این باور؛ محمل زمانی میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت را نیکومجالی برای تحکیم علقه‌های وحدت و زدودن زنگار نفاق شیطانی برمی‌شماریم.

این بیانیه می افزاید: در این راستا اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ضمن تبریک میلاد پیامبر همدلی و مهربانی حضرت محمد (ص) و سلاله پاکش امام جعفر صادق(ع) به همه موحدان جهان، بر این باور است که با همدلی و شناخت متقابل مذاهب اسلامی و تأسی به رسول‌الله(ص) و عمل به تعالیم قرآن و سنت و عترت می‌توان در تحقق ندای "اِنَّ هذهِ امتکُم اُمه واحِدَه وَ اَنا ربکُم فَاعبُدون" گام برداشت و اعلام می‌دارد که شایسته است همه مسئولین در راه اعتلای روزافزون وحدت اسلامی و افزایش بصیرت انقلابی و تبعیت از مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) کوشا باشند تا آسیبی به نظام و مملکت وارد نشود و راه پرافتخار کنونی با قوت و صلابت ادامه داشته باشد.