کتاب «داستان جنگجو و دوشیزه اسیر» نوشته خورخه لوئیس بورخس با ترجمه مانی صالحی علامه از مجموعه «هزارتوی بورخس» توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ خورخه لوئیس بورخس نویسنده، شاعر و ادیب آرژانتینی و یکی از برجسته‌ترین نویسندگان امریکای لاتین بوده است. شهرت او بیشتر به خاطر نوشتن داستان کوتاه است و بسیاری از منتقدین از وی به عنوان نویسنده‌ای پست‌مدرن نام برده‌اند.

کتاب مذکور، از مجموعه «هزارتوی بورخس» که توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه چاپ می‌شود، منتشر شده است. این مجموعه شامل داستان‌ها و نوشته‌هایی است که خواننده را وارد هزارتویی معنایی و تصویری می‌کند. بورخس استاد تلفیق مضامینی چون رویاها، ادیان، افسانه‌ها و اساطیر، حیوان‌ها، کتاب‌ها و کتابخانه‌ها بود.

چند سطر از این کتاب را مرور می‌کنیم:

«سواری خونین و خسته و فرسوده،‌از شرق یه سویم می‌آمد. در چند قدمی من از اسب پیاده شد و با صدایی تسکین‌ناپذیر و بی‌رمق به زبان لاتینی، نام رودخانه‌ای را از من پرسید که در کنار دیوارهای شهر جاری بود. او با ترشرویی جواب داد: من در جست‌وجوی رود دیگری هستم، رودخانه اسرار آمیزی که مرگ را از انسان‌ها می‌زداید و دور می‌کند.»

این کتاب، طی روزهای اخیر با 224 صفحه و قیمت 11 هزار تومان به چاپ رسیده است.