آبیک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: طرح سلامت در شهرستان آبیک تا پایان دی ماه عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر مهرام عصر یکشنبه در هنگام بازدید از بیمارستان شهدای آبیک درجمع خبرنگاران گفت: تجهیز و راه‌اندازی کامل بیمارستان شهدا، بدون رفع مشکلات موجود و بدون جذب نیروهای مورد نیاز، امکانپذیر نیست و این بیمارستان با حفظ شرایط فعلی، با تقویت کمیّت و کیفیّت خدمات درمانی در واحدهای اورژانس و درمانگاه تخصصی آن، همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مهرام افزود: برای انتفاع مردم از طرح تحول سلامت، دانشگاه علوم پزشکی قصد دارد زیرساخت های لازم برای اجرای طرح را در بیمارستان خصوصی ولی عصر (عج) تا پایان دیماه امسال فراهم کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآورشد: چگونگی ارایه خدمات سلامت، کاری به طور کامل فنی و دارای استانداردهای جهانی و ملی است که مسائلی مانند در نظر گرفتن تعداد معینی مرکز بهداشتی، درمانی، تخت بیمارستانی دارای سطح خدمات مشخص، پزشک عمومی و متخصص و کارکنان فنی غیر پزشک، برای تعداد مشخصی از جمعیت باید در آن دیده شود و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و ابلاغ دستور ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، واگذاری خدمات سلامت به بخش خصوصی و حمایت کامل از این بخش در  اولویت برنامه‌های دانشگاه قرار دارد.

این مسئول از رایزنی با متولیان بیمارستان خصوصی آبیک برای بهبود کامل فرآیند ارایه خدمات به بیماران و جلب رضایتمندی ارباب رجوع و رفع موانع و مشکلات اجرای طرح تحول سلامت در این بیمارستان هم خبر داد.

مهرام تصریح کرد: در بازدید از بیمارستان ولی عصر (عج) آبیک، راه‌اندازی فوری سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS) و آموزش کارکنان توسط تیم تخصصی دانشگاه برای استفاده از آن، لزوم تهیه و تأمین داروهای مورد نیاز بیماران دیالیزی، توسط شبکه بهداشت، درمان آبیک برای جلوگیری از مراجعه این بیماران به شهرستان قزوین، آماده‌سازی فوری کلیه زیر ساخت های لازم برای اجرای طرح تحول سلامت و تقویت برنامه‌های کاری پزشکان متخصص متعهد خدمت مصوب شد.

وی گفت: همچنین پیگیری و رفع فوری مشکلات داخلی بیمارستان و لزوم ارزیابی میزان رضایتمندی بیماران از نحوه ارایه خدمات درمانی، توسط شبکه بهداشت درمان شهرستان آبیک از تاکیدات جدی ماست که پیگیری خواهد شد.

مهرام اظهارداشت: در بازدید از بیمارستان دولتی شهدای آبیک نیز در جریان چگونگی خدمات رسانی به بیماران و کیفیت این خدمات به مراجعین قرار گرفتیم و برای تقویت خدمات درمانگاه تخصصی بیمارستان شهدا، راه‌اندازی فوری و  مجدد درمانگاه‌های تخصصی اطفال و زنان و زایمان، تغییر و افزایش میزان پرداختی‌ها به پزشکان متخصص و عمومی این مرکز درمانی و حمایت از مشارکت متخصصان در فعالیت های حوزه سلامت در بخش دولتی تصمیماتی گرفتیم که امیدواریم بتواند مشکلات درمانی این شهرستان را کاهش دهد.