بجنورد- استاندار خراسان شمالی به مناسبت هفته وحدت در پیامی، وحدت و تعامل موجود در بین اهل سنت و شیعیان این استان را نشان از دینداری و اصالت فرهنگی مردم این خطه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی در این پیام تاکید کرده است که یکی از زیباترین و والاترین واژه ها، واژه وحدت و برادری است. برادری و وحدتی که پیامبر برای جوامع بشری به ارمغان آوردو سنگ زیرین بنای اتحاد و همبستگی اسلامی رابنا نهاد و اکنون که بیش از ۱۴۰۰ سال از آن روزهای پرشکوه و به یادماندنی می گذرد، هنوز هم آن نغمه شورانگیز، قلب و اندیشه مؤمنان را به یکدیگر نزدیک می سازد.

پرویزی در ادامه پیام خود می افزاید: هفته وحدت، یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی رحمت ‏الله علیه است که پیامش این بود که با وحدت در سایه دستورات پیامبر خدا و عترت پاک آن حضرت، مجال از تفرقه‏افکنیِ بیگانگان بگیریم، چرا که عزت و سربلندی و تعالی هر امت در یگانگی و همبستگی آنهاست و اتحاد، بزرگ ترین عامل قدرت و شوکت هر جامعه و امت است.

در ادامه این پیام آمده است: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: امروز مسأله وحدت برای مسلمین یک نیاز قطعی است و همه باید سعی کنند وحدت و اتحاد را که رمز سعادت و مایه سربلندی مسلمین و بزرگترین حربه ملتها در مقابل استکبار جهانی است را مغتنم بشمارند و قدر بدانند.

استاندار خراسان شمالی در ادامه پیام آورده است: استان خراسان شمالی این افتخار را دارد که به عنوان گنجینه فرهنگها، اقوام و مذاهب مختلف را در خود جای داده و اهل تشیع و تسنن این استان باهمدلی وهمراهی ودر کنار یکدیگر وبا وحدت و تعامل خوب با هم زندگی می کنند که این نشان از دینداری و اصالت فرهنگی مردمان این استان دارد.

پرویزی در پایان این پیام تصریح کرده است: اینجانب ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت را به مردم شریف استان تبریک عرض نموده وامیدوارم در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر وامید بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری به مردم شریف استان ارایه نماییم.

به گزارش خبرنگار مهر، حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۹۰۰ هزار نفری استان خراسان شمالی، ترکمن های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می شود، در سال ۱۳۶۰ به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی(ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص)، (دوازدهم ربیع الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد.