مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که فشارهای رژیم صهیونیستی هرگز باعث نخواهد شد فلسطینیها از هدف خود یعنی آزادی و استقلال دست بردارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگو با روزنامه الوطن چاپ عربستان اظهار داشت: اگر اسرائیل گمان می کند می تواند از طریق فشارهای اقتصادی ما را تسلیم کند تا از هدف خود در دستیابی به آزادی و استقلال دست برداریم سخت در اشتباه است.

وی افزود: تصمیم کابینه اسرائیل مبنی بر بلوکه کردن 106 میلیون یورو از اموال مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین، دزدی و مجازات گروهی محسوب می شود.

عریقات خاطرنشان کرد: فلسطین در ماه مارس عضو دادگاه کیفری بین المللی خواهد شد، زیرا نظام داخلی "معاهده رم" درباره دادگاه کیفری بین المللی مبتنی بر این است که یک دولت می تواند از روزی که سند پیوستن به این دادگاه را ارائه می کند تا 60 روز بعد عضو این دادگاه شود. ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز سند پیوستن به دادگاه کیفری بین المللی را امضا و به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد تحویل داده است.

وی در ادامه گفت: تمام درخواست ها ارائه شده و در این رابطه چهار نامه رسمی ارائه شده است و اسرائیل و نه هیچ طرف دیگری نمی تواند مانع عضویت فلسطین در دادگاه جنایی بین المللی شود.