بجنورد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: در ۹ ماهه گذشته از سال جاری میزان جمع آوری صدقه در این استان به نسبت مدت مشابه پارسال ۱۲۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، امان الله حسین پور صبح سه شنبه در بازدید از نمایشگاه توانمندی های مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، با اشاره به جمع آوری ۲۰ میلیارد ریال صدقه در خراسان‌شمالی از ابتدای امسال تا پایان پاییز اظهار داشت: این میزان جمع آوری صدقه طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این که در ۹ ماهه سال گذشته ۱۶ میلیارد ریال صدقه در استان جمع آوری شده بود، اضافه کرد: اکنون با جمع آوری ۲۰ میلیارد ریال صدقه در استان در مدت ۹ ماهه گذشته از سال جاری، ۸۴ درصد از برنامه پیش بینی شده برای نهاد کمیته امداد خراسان شمالی در این بخش محقق شده است.

حسین پور در ادامه گفت: در حال حاضر شمار صندوق های جمع آوری کمک های مردمی در خراسان‌شمالی ۱۲۶ هزار و ۵۴۱ مشترک صندوق صدقات کوچک و بزرگ بوده و جمع آوری صدقه در استان نیز به روش های سنتی، مکانیزه و الکترونیکی صورت می گیرد.

به گفته وی از مجموع صندوق های صدقات در استان ۱۱۸ هزار و ۹۱۵ صندوق کوچک در منازل، فروشگاه ها، هزار و ۸۴۲ در سازمانها، ادارات کل و دو هزار و ۶۹۱ صندوق بزرگ نیز در میادین، معابر و مکان های عمومی استان نصب شده است.

حسسین پور اظهار داشت: همچنین از مجموع صندوق‌های صدقات استان، دو هزار و ۷۳۸ صندوق بزرگ، هزار و ۸۸۶ صندوق نیز متوسط و مابقی هم صندوق کوچک هستند.

وی با اشاره به این که کمک‌های جمع آوری شده از محل صدقات، در زمینه هایی از جمله جهیزیه، ایتام، فرهنگی، کمک‌های آموزشی و تحصیلی و... هزینه می‌شود، افزود: همچنین سرفصل های درمان، بخش های موردی، خودکفایی و اشتغال، وام قرض الحسنه، عمران و ... از دیگر موارد هزینه کرد صدقه در خراسان شمالی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۱۱ هزار نفری خراسان شمالی ۱۲۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و ۴۰ هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند.