یاسوج - مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاههای کهگیلویه و بویراحمد گفت: استکبار جهانی به دنبال بسط اختلافات میان شیعه و سنی و ضربه وارد کردن به اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر،  حجت الاسلام قاسم مقدم پیش از ظهر سه شنبه با گرامیداشت هفته وحدت افزود: این روزها یکی از بارزترین نمودهای آمادگی دشمنان در جهت ضربه زدن به اسلام و تخریب چهره حقیقی اسلام، گروهک تروریستی داعش است.

وی اتحاد شیعه و سنی را زمینه ساز بسط اتحاد در جامعه بشری دانست و بیان داشت: اگر در این برهه حساس از زمان مذاهب شیعه و سنی با تکیه بر برخی اختلافات، با هم درگیر شوند بدون شک اولین و عمیق ترین ضربات را بر پیکر اسلام وارد می کنند.

مقدم اظهار داشت: خداوند در قرآن پیامبر را رحمه للعالمین می داند و این همان نکته ای است که می تواند زمینه ساز اتحاد بشریت شود چرا که انسان به طور فطری تشنه رحمت و محبت است.

مسئول استانی دفاتر نهاد در ادامه به رسالت جامعه دانشگاهی در خصوص بسط اندیشه وحدت اشاره کرد و گفت: اندیشه وحدت یکی از ناب ترین اندیشه های انقلاب اسلامی است که با بصیرت الهی امام و مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید شده است.

وی افزود: با توجه به تحرکات دشمن برای ایجاد شکاف میان دو مذهب شیعه و سنی، جامعه دانشگاهی با اتخاذ رویکردی علمی، دقیق و موشکافانه می تواند در بسط اندیشه وحدت و تقریب در مجامع علمی جهان و اسلام موثر باشد.

مقدم برگزاری نشست های مختلف علمی در دانشگاه های کشور در دو سطح استادان و دانشجویان را راهکاری برای نفوذ بیشتر اندیشه تقریب در لایه های مختلف جامعه دانست و تاکید کرد: فعالیت باید از دانشگاه که مهم ترین رابط میان عامه مردم و قشر نخبگان است، آغاز شود.

این مسئول نقش آفرینی تشکل های دانشجویی در بسط اندیشه تقریب در میان دانشجویان را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: جنبش دانشجویی نباید نسبت به مهم ترین مسئله امروز جهان اسلام که همان وحدت و تقابل با افراطی گری است بی توجه باشد.

وی با اشاره به تاریخچه جنبش دانشجویی در موضع گیری های مناسب نسبت به مسائل مهم جهان اسلام تصریح کرد: سابقه جنبش دانشجویی از فعالیت دانشجویان آگاه و بصیر در آن خبر می دهد و نکته مهم این است که نباید روند تربیت نیروهایی از این دست متوقف شود.

مقدم تصریح کرد: زمینه سازی برای کار تشکیلاتی و علمی در خصوص جهان اسلام وظیفه دانشگاه است و در این راستا اتحاد میان جنبش دانشجویی و اساتید دانشگاه مهم ترین رکن در بسط اندیشه تقریب در حوزه فکر و عمل خواهد بود.