بوشهر -نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: تخت های فعال بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر به ۱۸۶ تخت افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالکریم جمیری با اشاره به نشست خود با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: در این دیدار نوربخش موافقیت خود را با افزایش تخت های فعال بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر به ۱۸۶ تخت اعلام و قول مساعد برای راه اندازی مرکز درمانی خارگ را داد.

وی با اشاره به ضرورت احداث و راه اندازی مرکز درمانی جزیره خارگ، اظهار داشت: علی رغم اینکه سازمان تامین اجتماعی در این جزیره بالغ بر ۱۲هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش دارد اما متاسفانه مردم این خطه در دسترسی به خدمات درمانی دچار مشکل هستند از این رو احداث و راه اندازی مرکز خدمات درمانی در این جزیره جهت دسترسی به خدمات درمانی، بسیار لازم و حائز اهمیت است.

سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور پس از تاکیدات جمیری بر این موضوع، قول مساعد و پیگیری جدی جهت رفع این مشکل را داد.

جمیری همچنین با اشاره به مشکلات سلمان فارسی (تامین اجتماعی) بوشهر خواستار افزایش تخت های این بیمارستان و راه اندازی کامل ظرفیت بیمارستان شد و ابراز داشت: این بیمارستان با ظرفیت ۲۰۰ تخت در سال ۱۳۷۵ افتتاح شد اما پس با گذشت ۱۸ سال از افتتاح آن تاکنون ۱۳۲ تخت این بیمارستان فعال و قابل استفاده است.

عضو مجمع نمایندگان استان افزود: در سال های اخیر شاهد افزایش زیاد مراجعین به این مرکز درمانی بوده ایم به گونه‌ای که ضریب اشغال تخت این بیمارستان در هشت ماه نخست سال جاری نزدیک به ۱۰۰درصد رسیده است و این وضعیت و ازدحام مراجعین، باعث عدم رضایت عمومی و بروز مشکلاتی شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور نیز پس از تاکیدات این نماینده مجلس موافقت خود را با فعال کردن ۵۴ تخت دیگر در این بیمارستان و بازنگری تشکیلات آن بر اساس عملکرد فعلی بیمارستان مذکور اعلام کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع تنها مرکز MRI دولتی در سطح استان اشاره کرد و خواستار اضافه شدن و راه اندازی مرکزی دیگر شد.

لازم به ذکر است وجود یک مرکز MRI دولتی در شهر بوشهر و نیز یک مرکز خصوصی در شهر برازجان باعث بروز مشکلات عدیده ای برای مردم استان شده است و مردم جهت درمان در نوبت های دو یا سه ماهه قرار می گیرند.