اراک-مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در هشت ماه اول امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر به بیمه شدگان استان مرکزی اضافه شدند که نشان دهنده فعالیت و تلاش ارزشمند دستگاه های مربوطه است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر شیخی، ظهر چهارشنبه در کارگروه اشتغال و برنامه ریزی استان مرکزی، با بیان اینکه از ابتدای فعالیت استاندار استان مرکزی در دولت نهم ۱۹ هزار و ۲۸ نفر به بیمه شدگان استان مرکزی افزوده شد، گفت: حمایت دولتمردان تدبیر و امید و نقش آنان در بیمه شدن اقشار مختلف بی بدیل بوده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۳۹۰، ۹/۱۱ بود، افزود: پیش بینی شده است با تلاش بی وقفه در این حوزه این عدد تا پایان سال ۹۳ به ۳/۸ کاهش یابد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اداکه داد: در استان مرکزی ۴۰۹ هزار نفر جمعیت شاغل بوده که تا پایان سال جاری پیش بینی افزایش این عدد به ۴۳۱ هزار نفر افزایش یابد.

شیخی اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان مرکزی در فصول بهار، تابستان و پاییز استان مرکزی به ترتیب هفت و دو دهم، شش وشش دهم و پنج و نیم بوده و انتظار می رود این رقم در فصل زمستان کاهش بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال جاری تعهد ایجاد ۱۲ هزار و ۶۱۵ شغل در استان مرکزی تدوین شود، اضافه کرد: این میزان اشتغال در بخش های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی و به ترتیب هزار و ۶۵۸ نفر با فراوانی ۵۴ درصد در بخش صنعت، هزار و ۳۲۸ نفر با فراوانی ۴۴ درصد و ۵۱ نفر با فراوانی دو دهم درصد در بخش کشاورزی ایجاد می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی در استان مرکزی و واحدهای مذکور، تصریح کرد: مصوبه کارگروه اشتغال استفاده از نیروهای بومی در بخش های مختلف و اولویت بومی گزینی است.

شیخی تصریح کرد: براساس این مصوبه متقاضیان اشتغال باید متولد یکی از شهرهای استان بوده، در یکی از مناطق استان سکونت داشته  و یا اشتغال پدر به دلیل انتقال از سوی دستگاه های دولتی به استان مرکزی و سکونت در این استان باشد.

گفتنی است، در این جلسه فرمانداران شهرهای مختلف به بیان مسایل و دغدغه های شهرستان های مربوطه در بخش اشتغال پرداختند.