سمنان - مدیر عامل سازمان انرژی های نو از تولید۳۰۰ میلیون کیلو وات برق با استفاده از انرژی های نو خبر داد و گفت: این امر باعث صرفه جوئی در ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز و ۱۰۰ میلیون لیتر گازوئیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف آرمودلی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه سمنان ضمن بیان اینکه برای احداث ۱۰ هزار مگا وات نیروگاه تولید انرژی های تجدید پذیر در کشور مجوز صادر شده است اظهار داشت: این نیروگاه ها با استفاده از انرژی خورشید، باد، زباله، گازهای حاصل از تصفیه خانه های آب و فاضلاب و ... انرژی برق تولید می کنند.

وی بر حمایت دولت، مجلس، وزارت نیرو و شرکت توانیر برای سرمایه گذاری در ایجاد نیروگاه های تولید انرژی های تجدیدپذیر تاکید کرد و گفت: خرید تضمینی بلندمدت و استفاده از امکانات وزارت نیرو، استفاده از فاینانس خارجی برای سرمایه گذاری از جمله حمایت ها از این بخش است.

مدیر عامل سازمان انرژی های نو با اشاره به این مطلب که سهم انرژی های نو در انرژی تولیدی در کشور بسیار پایین و در حد یک دهم درصد است افزود: باید برای صرفه جوئی در سوخت های فسیلی و نیز جلوگیری از آلودگی محیط زیست این مقدار افزایش یابد.

آرمودلی با بیان اینکه وزارت نیرو برق تولیدی نیروگاه های مذکور را ۱۰ برابر قیمت برقی که می فروشد از تولید کنندگان خریداری می کند عنوان کرد: به طوریکه قیمت برق خریداری شده به ازای هر کیلووات ۴۶۳ تومان است در حالیکه برق ارائه شده به مردم زیر ۵۰ تومان است.

وی در خاتمه توسعه نیروگاه های تولید برق با استفاده از انرژی های تجدید پذیر را از کارهای با ارزش در کشور دانست و خاطر نشان کرد: بانکها توان حمایت از این طرح ها را ندارند و باید مجلس و دولت با تدابیری حمایت از این بخش را توسعه دهند.