ورامین - همزمان با میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص)، مراسم اختتامیه جشنواره خاتم تا خاتم با حضور شاعران برجسته کشور برگزار و برگزیدگان این جشنواره تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنجشنبه و همزمان با شب میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، مراسم اختتامیه جشنواره شعر استانی خاتم تا خاتم با حضور شاعران برجسته کشور، صاحبان فرهنگ و ادب و مسئولان و مدیران اجرایی در تالار علامه قطب الدین رازی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد ورامین برگزار شد.

در این مراسم جمعی از شاعران برجسته کشور، اشعار و سروده های خود با موضوع پیامبر گرامی اسلام (ص) و ضرورت وحدت اسلامی در عصر حاضر را قرائت کردند، همچنین تعدادی از برگزیدگان جشنواره خاتم تا خاتم نیز سروده ها و آثار خود را با محوریت نقش پیام اکرم (ص) به عنوان خاتم انبیای الهی در ایجاد و استقرار اسلام آخرین دین الهی ارائه کردند.

جشنواره خاتم تا خاتم به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود و با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با شخصیت و سیره نبی مکرم اسلام در قالب شعر و به صورت استانی برگزار شد و در پایان به سه نفر کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و به بیست نفر کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

حضرت رسول اکرم (ص) پیام‌آور صلح و دوستی، حضرت مهدی(عج) انتظار و مهدویت، اشعار آیینی، از نبوت تا امامت و انتظار از دیدگاه کودک و نوجوان در قالب هایی چون کلاسیک و نیمایی از موضوعات شعری این جشنواره بود.

سعید دشتی از قرچک، نصرت‌اله بیگی درباغی و مصطفی توفیقی از تهران در بخش مهدی شناسی، محمد حسن جمشیدی، سید مسعود هاشمی و علیرضا رجب‌زاده در بخش آئینی با موضوع از نبوت تا امامت،  نازنین زینب جنیدی از پیشوا، نگار رضایی از ورامین و عسل محمد بیک از قرچک نیز در قسمت شعر کودک با عنوان شعر مهدویت و انتظار از دیدگاه کودک و نوجوان و میثم داوودی، حسن اسحاقی و عارفه دهقانی در بخش شعرهایی آیینی با محوریت نبی مکرم اسلام حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

همچنین در این همایش به منظور ارج نهادن به فعالیت های ادبی و هنری شاعران از سید حبیب جبیب‌پور، علی سلیمانی، سجاد سعید‌نژاد، مهدی علیزاده، مهدی شصتی کریمی، رضا زربانویی، آلاله جنیدی، زهرا ابومعاش، زهرا حسینی و مریم اخلاقی با عنوان شایستگان تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

دبیر جشنواره خاتم تا خاتم با اشاره به استقبال خوب هنرمندان و شاعران از جشنواره شعر استانی خاتم تا خاتم اظهار داشت: نخستین جشنواره شعر خاتم تا خاتم به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود و با همکاری جمعی از هنرمندان و شاعران آیینی برگزار شد.

منوچهر سوری افزود: از زمان فراخوان ارسال آثار، هنرمندان فراوانی برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند و این مهم سبب شد تا مهلت ارسال اثر به جشنواره تمدید شود که این نشان دهنده جایگاه جشنواره مذکور در میان شاعران و هنرمندان بود.

وی ادامه داد: آثار ارسالی به دبیر خانه این جشنواره مورد بررسی دقیق داوران برجسته استانی قرار گرفت و طی دو مرحله آثار بررسی و در نهایت امروز از تعدادی اثر برگزیده با اهدای هدایایی تجلیل شد.