گرگان - نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: وحدت واقعی بین مسلمانان در آینده نزدیک اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان، با اشاره به هفته وحدت و 17 ربیع‏ الاول سال روز ولادت پیامبر مکرم اسلام(ص)، گفت: در آینده‏ای نه چندان وحدت واقعی بین مسلمانان اتفاق می ‏افتد.

وی افزود: ما مسلمان افتخار می ‏کنیم که پیرو پیامبری هستیم که دین و شریعتش کامل ‏کننده همه ادیان آسمانی و سلسله نبوت است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر مسلمانان با تکیه بر دو بال معرفت و شناخت دقیق آن‏چه پیامبر اسلام(ص) برای بشر آورده است و نیز عمل به این سیره و آموزه ‏های اسلامی، می ‏توانند در همه ادوار و قرون به یک سبک مطلوب زندگی دست یابند.

آیت‏ الله نورمفیدی با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص) گفت: در این حدیث نبوی آمده است هر مسلمانی اگر پنج خصلت را داشته باشد می‏ تواند در روز قیامت در جوار پیامبر قرارگیرد که از آن جمله، کسانی که راستگوترین مسلمانان و کسانی که دروغ نمی‏ گویند.

نماینده ولی فقیه در گلستان در همین زمینه ادامه داد: کسانی که امانت داران خوبی هستند، وفادارترین مسلمانان که نسبت به عهد و پیمانی که می‏ بندند، هم‏چنین کسانی که خوش‏ اخلاق هستند و کینه ‏ایی از کسی به دل ندارند و نزدیک‏ترین شما به مردم از دیگر خصایلی است مه مسلمانان را در روز محشر همنشین پیامبر اسلام می کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: سبک زندگی نبوی و ائمه معصومین (س) باید برای مسلمانان و همه ابنای بشر در همه اعصار، الگو و سرمشق باشد.

آیت‏ الله نورمفیدی هم‏چنین در خطبه اول این هفته نمازجمعه نیز با اشاره به ایام هفته وحدت، گفت: مساله وحدت بین مسلمانان تنها حضرت امام(ره) مطرح نکردند بلکه این مساله در دستورات قرآنی، نبوی و احادیث ائمه معصومین(س) وجود دارد و مسلمانان را به وحدت و همدلی رهنمود می کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بر همین اساس در قرآن کریم، برای معرفی پیروان پیامبر اکرم اسلام(ص) می ‏فرماید که آن‏ها کسانی هستند که با کفار، شدید و محکم بوده اما بین خودشان با مهربانی و شفقت رفتار می ‏کنند. این سیره را همه فرق اسلامی به جز تکفیری ‏ها و داعشی ‏ها قبول دارند.

امام جمعه گرگان افزود: ایران اسلامی همواره به وحدت به عنوان یکی از دستورات الهی و اسلامی عمل و تلاش کرده به دیگر مسلمانان از جمله مردم مظلوم فلسطین یاری رساند در حالی که برخی رژیم ‏های کشورهای اسلامی نه تنها یاری نکردند که حتی راه های ورودی به غزه را هم بستند.