مدیر فیلمبرداری «فصل فراموشی فریبا» از مستند بودن فضای این فیلم و گرفتن تصاویر آن به شکل مستند یاد و اظهار کرد حادثه‌ای که حین فیلمبرداری پیش آمد، کل گروه را شوکه کرده بود.

علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری فیلم در حال اکران «فصل فراموشی فریبا» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره همکاری با عباس رافعی و نزدیکی فضای کار به مستند، اظهار کرد: قطعا مستند گونه بودن فضای فیلم برای من ویژگی بزرگی بود. زمان خواندن فیلمنامه و گپ و گفت‌هایی که با رافعی داشتم حس و حال فیلم را درک کردم اما در زمان فیلمبرداری، کار شکل دیگری به خودش گرفت. گه گاه مجبور بودیم که حتی دوربین را در بعضی مکان‌ها مخفی کنیم و تنها اتفاقی را که در لحظه می‌افتاد ثبت کنیم.

وی ادامه داد: من آثار مستند بسیاری را فیلمبرداری کردم و با اینگونه فضاها ناآشنا نیستم. در «فصل فراموشی فریبا» در دل ماجراهایی قرار می‌گرفتیم که گاهی خودمان هم نمی‌دانستیم چه اتفاقی خواهد افتاد. البته که فیلمنامه از پیش نوشته شده‌ای داشتیم اما بسیاری از اتفاقات فیلم مستند بود.

مدیر فیلمبرداری «پله آخر» یادآور شد: قصه درباره خانمی‌ است که پشت یک وانت نشسته و رانندگی می‌کند و دوربین در بسیاری از لحظات او را بدون اینکه کسی متوجه شود تعقیب می‌کند. در این لحظات ممکن است برای بازیگر هزار اتفاق پیش‌بینی نشده بیفتد.

برازنده درباره سختی‌های این کار تصریح کرد: کار سختی‌های خاص خودش را داشت چرا که باید در لحظه تصمیم می‌گرفتیم و فرصت اشتباه کردن نداشتیم. همیشه اینطور است که وقتی وارد کار می‌شوم، حتی فیلم‌هایی که قرار است رئال فیلمبرداری کنم نور محیط و یا نور صحنه را می‌بینم و در جهت تقویت و یا کنترل آنها اقدام می‌کنم. اما در این فیلم در بسیاری مواقع باید در مسیر حرکت بازیگر قرار می‌گرفتم. هر چند که کلیتی از نوع فیلمبرداری پیش از ضبط هر سکانس یا پلان در ذهم بود اما اینکه باید از چه لنزی استفاده کرد و یا موارد دیگر، چیزهایی بود که باید در لحظه درباره آن تصمیم می‌گرفتیم و به نظرم جزو ویژگی‌های کار بود.

وی با اشاره به برخورد اتفاقی با موادفروشان در یکی از لوکیشن‌ها و درگیری‌هایی که در حین تصویربرداری رخ داد، گفت:‌ این اتفاق همه ما را شوکه کرد اما قطعا فیلمی‌ با این مشخصات می‌توانست هر نوع اتفاقی را تجربه کند اما خوشحالم که نتیجه کار همانطور که انتظار داشتیم شد.

مدیر فیلمبرداری «آرایش غلیظ» و «جیب بر خیابان جنوبی» در پایان درباره فیلم در حال اکرانش اظهار کرد: این فیلم جزو آثاری است که از تجربه کردنش لذت بردم. «فصل فراموشی فریبا» راه خودش را پیدا می‌کند و امیدوارم با مخاطبش ارتباط خوبی برقرار کند، چرا که فیلم ارزشمندی است.

به گزارش مهر، هنگامی که گروه فیلمبرداری در اطراف خیابان خزانه بخارایی سوار بر یک اتومبیل وانت بودند و ساره بیات راننده آن بود. گروه فیلمبرداری در پشت وانت استتار شده بودند. گروه به قصد فیلمبرداری مستند وارد محل خاصی می‌شود که گویا قاچاقچیان مواد مخدر درحال رد و بدل کردن مواد بودند و پس از فهمیدن ماجرا و دیدن دوربین در حال فیلمبرداری، یکی از ماشین‌های مشکوک برای منحرف کردن وانت فیلمبرداری چندین بار با سرعت به وانت کوبید که مهارت رانندگی ساره بیات مانع از واژگونی وانت شد.

در این حادثه منشی صحنه، فیلمبردار و دستیار فیلمبردار دچار حادثه شدند که با همیاری اورژانس به بیمارستان هفتم تیر شهر ری اعزام شدند و آسیب جدی به آنها وارد نشد.

پس از بررسی مدیر تولید و استعلامات لازم اتومبیل‌های فوق سرقتی اعلام شد که برای حمل مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گرفتند.