در بخش چشم‌انداز جشنواره فیلم کوتاه مستقل «خورشید» 12 فیلم کوتاه از کشورهای فرانسه، آلمان، مجارستان و هلند به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بین فیلم‌های این بخش فیلم «شیشه» به کارگردانی برت هانسترا از کشور هلند، با بیش از 70 جایزه بین المللی و همچنین جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی در سال 1959 به نمایش در می‌آید. همچنین فیلم انیمیشن «logi» از کشور مجارستان که جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را در سال 1981 به دست آورده است نیز جزو این مجموعه است.

فیلم «Ego» به کارگردانی لوییس بلیس، توماس لاگاش و باستین راجر به مدت 7 دقیقه، فیلم «Loki» به کارگردانی مانول پرسو محصول سال 2002، فیلم «Mort de tau» به کارگردانی جرومی بولبز به مدت 10 دقیقه، فیلم «Ombre portee» به کارگردانی ماریان وایزیر به مدت 8 دقیقه، فیلم «Peinture blanche» به کارگردانی فرانسیس اولمان به مدت 7 دقیقه، فیلم «Match» به کارگردانی یان یانوت به مدت 5 دقیقه، فیلم «Lummiere» به تهیه‌کنندگی ژان ماری بارب و شانتال پرین به مدت 51 دقیقه شرکت‌کنندگان در این جشنواره از کشور فرانسه هستند.

همچنین از کشور هلند نیز فیلم‌های «Glass» به کارگردانی برت هانسترا به مدت 10 دقیقه و «Zoo» به کارگردانی برت هانسترا به مدت 11 دقیقه شرکت کرده است.

از مجارستان فیلم«Logi» به کارگردانی رافوز فرنک به مدت چهار دقیقه برنده اسکار 1981 و فیلم «Gravitation» به کارگردانی رافوز فرنک به مدت سه دقیقه در جشنواره حضور دارند و از آلمان نیز فیلم «Timpte» به کارگردانی دانیل شرایبر و کلاوس اوپرمان به مدت 15 دقیقه در جشنواره نمایش داده می‌شود.

چهارمین جشنواره «فیلم کوتاه مستقل خورشید» طی روزهای 23 تا 25 دی ماه سال جاری، همراه با نمایش آثار راه‌یافته به جشن، در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.