بجنورد - شهردار بجنورد از مطالبه ۵۴ میلیارد تومانی شهرداری از دستگاههای اجرایی در بجنورد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله براتیان ظهر یكشنبه در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: به منظور وصول مطالبات شهرداری از دستگاه های دولتی جلسه ای با معاونت استانداری خراسان شمالی برگزار شد كه مقرر شد مطالبات شهرداری تعیین تكلیف شود.

وی با اشاره به عملکرد شهرداری در یکسال گذشته اظهار داشت: شناسایی نیازمندی های و الزامات شهری در قالب مدیریت برنامه شهری از اقدامات مهمی بود که در یکسال مدیریت جدید شهرداری انجام و مقرر شد منابع موجود برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان اولویت بندی و طبقه بندی شود.

براتیان افزود: براساس نظرسنجی های انجام شده ۸۹ درصد شهروندان از اقدامات یکسال گذشته شهرداری رضایتمندی خود را اعلام كرده اند.

تلاش برای تسهیل ترافیک شهری

شهردار بجنورد در ادامه با اشاره به بازگشایی معابر در سطح شهر با نگاه تسهیل ترافیك، تصریح كرد: از ابتدای امسال تاكنون ۱۷ خیابان در سطح شهربجنورد عملیات بازگشایی یا تعریض آن انجام شده كه مهم ترین آنها بازگشایی خیابان صفای شرقی، تعریض خیابان شهید نامجو، خیابان آیت الله بجنورد، بازگشایی كوی كمیته، تعریض خیابان هجرت و ... بوده است.

وی با اشاره به اینكه طی سال جاری اصلاح هندسی و ایجاد تقاطع های جدید نیز در سطح شهر انجام شده، اظهار داشت: علاوه برآن به منظور ایجاد فرهنگ ترافیك بیش از ۳۴۰ کیلومتر معابر و خیابانهای شهر خط کشی شده است.

براتیان اظهار داشت: بجنورد در سطح کشور جزو شش شهری محسوب می شود كه طرح جامع حمل و نقل ترافیك در آن به تایید رسیده و این طرح در خصوص مباحث شهری اعمال می شود.

وی یكی از راهكارهای كنترل ترافیك را پیاده روی عنوان كرد و گفت: براساس شاخص ها باید اقداماتی انجام شود تا انگیزه و اقبال شهروندان برای پیاده روی افزایش یابد و مهم ترین بخش برای ایجاد این انگیزه، بهسازی پیاده روها است.

به گفته براتیان، در این راستا طبق طرح جامع حمل و نقل ترافیكی میزان عابرین پیاده شناسایی شده و بر این اساس بهسازی پیاده روها با اولویت بندی انجام شده است.

کارخانه کمپوست آماده بهره برداری

شهردار بجنورد در ادامه با اشاره به وضعیت کارخانه کمپوست گفت: فعالیت یان کارخانه از سوی کارشناسان محیط زیست و از لحاظ زیست محیطی تایید شده است.

به گفته وی هم اکنون این کارخانه که با سهام برخی از شهرداری های استان و سرمایه گذار بخش خصوصی ساماندهی شده، آماده بهره برداری است.

براتیان اظهار امیدواری کرد که با رفع مشکلات فنی این واحد و توجیه معارضان محلی که از عوامل تاخیر در فعالیت این کارخانه بوده است، کارخانه کمپوست هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

به گفته وی با راه اندازی این کارخانه، زباله های چهار شهر بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه در این کارخانه فراوری خواهد شد.

شهرداری به تنهایی قادر به جذب سرمایه گذارنیست

این مقام مسئول در خصوص موضوع سرمایه گذاری با ارائه توضیحاتی افزود: اولین نكته در سرمایه گذاری امنیت است و با وجود شرایط تحریم، متاسفانه دولت موفق به جذب سرمایه گذار نشده، بنابراین توقعی از شهرداری ها برای جذب سرمایه گذار نباید داشت.

وی با بیان اینكه بخشی از جذب سرمایه گذار به عهده شهرداری و بخش دیگر نیازمند همکاری و تلاش دستگاه های اجرایی است اظهار داشت: برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار بسترهایی مورد نیاز است كه شهرداری به تنهایی قادر به فراهم سازی آن نیست.

نبود انحراف در هزینه کرد بودجه شهرداری

براتیان در رابطه با بودجه شهرداری نیز گفت: بودجه شهرداری از محل دفترچه عوارش محلی، دفترچه بهای خدمات، تملك دارایی و سفر مقام معظم رهبری به استان و بخشی نیز از طریق سازمان شهرداری به صورت یارانه تامین می شود و تاكنون نیز انحراف بودجه در شهرداری نداشته ایم.

برنامه های نوروزی دردست اقدام شهرداری

شهردار بجنورد همچنین با اشاره به نزدیك بودن ایام نوروز اظهار داشت: كمیته های مختلفی از جمله كمیته خدمات شهری، كمیته عمرانی، كمیته فرهنگی، كمیته پشتیبانی و ... در قالب ستاد تشكیل شده كه هر كمیته براساس وظایف خود شهر را برای ایام نوروز آماده می كند.

وی خط كشی معابر، كنترل ترافیكی، بهسازی و زیبا سازی فضای شهری، رنگ آمیزی جداول، نصب پرچم، كنترل سد معبر، توزیع بسته های فرهنگی و ... را از جمله اقدامات شهرداری برای ایام تعطیلات نوروز عنوان کرد.