اراک- رییس هیات مدیره شرکت آبزی پروری محلات گفت: حدود ۲۰۰هزار قطعه ماهی زینتی در ۹ماه امسال به کشورهای همجوار صادرشده است .

محمد شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار مهر  افزود: ارزش این میزان ماهی زینتی صادراتی ۴۸۲هزار دلار است که به کشورهای عراق وکجارستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه ماهی زینتی این شهرستان از گمرک اراک صادر شده تصریح کرد: میزان صادرات ۹ماه امسال در همسنجی با پارسال حدود ۱۰۰هزار قطعه افزایش یافته است.

رییس هیات مدیره شرکت آبزی پروری محلات بیان کرد: تولید ماهی زینتی محلات در این شهرستان در همسنجی با ۹ماه پارسال بیش از یک میلیون قطعه افزایش یافته است.    

وی افزود: در ۹ماه امسال بیش از هفت میلیون قطعه انواع ماهی زینتی تولید شده که این رقم در مدت مشابه پارسال حدود شش میلیون قطعه بوده است.

شاهرخی علت افزایش تولید را پرورش ماهی زینتی در بعضی از استخرهای گلخانه ها بیان کرد و افزود: ماهی زینتی تولیدی این شهرستان از ۱۸ مرکز پرورش ویژه ماهی زینتی در ۱۵۰گونه داخلی وخارجی تولید وروانه بازار مصرف شده است.

وی ادامه داد: آبزی پرورهای این شهرستان برای تکثیر، پرورش و صادرات، ۱۰۰گونه بچه ماهی زینتی را از کشورهای تایلند، مالزی، چین واندونزی وارد می کنند.

رییس هیات مدیره شرکت آبزی پروری محلات اظهارکرد: هم اکنون ۹۰ درصد صادرات ماهیان زینتی کشور از شهرستان محلات انجام می‌شود که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه این شهرستان در امر تولید و پرورش ماهیان زینتی است.

وی با بیان اینکه محلات قطب اصلی پرورش ماهیان زینتی در کشور است افزود: این شهرستان با تولید سالانه هشت میلیون قطعه ماهی زینتی رتبه اول در تنوع گونه های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد.