ساری - مدیر بهره برداری شرکت گاز مازندران گفت: هزینه گاز اماکن مذهبی فقط در صورت رعایت الگوی مصرف رایگان بوده و در غیر این صورت طبق قانون مجلس، اماکن مذهبی نیز ملزم به پرداخت گازبها خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی تیرملک ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بر اساس بند ۶۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۲ حوزه های علمیه، مساجد، درالقرآن ها، حسینیه ها و اماکن دینی اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی، با رعایت الگوی مصرف در شهرها و روستاهای کشور از پرداخت هزینه مصرف گاز طبیعی معاف هستند.

وی ادامه داد: طبق قانون اماکن فوق الذکر در بخش شهری از اول اردیبهشت تا ۳۰ مهرماه  تا ۱۹۰ مترمکعب و از یکم آبان ماه تا ۳۱ فروردین ماه تا ۶۲۰ متر مکعب مجاز به مصرف گاز طبیعی هستند و در صورت گذشتن میزان مصرف از حد ذکر شده، باید بهای گاز مصرفی خود را پرداخت کنند.

تیرملک تاکید کرد: در اماکن مذهبی روستاها نیز از اول اردیبهشت تا ۳۰ مهرماه تا ۸۰ مترمکعب مصرف و از یکم آبان ماه تا ۳۱ فروردین تا ۳۴۰ متر مکعب مصرف گاز، مجاز بوده و مصداق الگوی مصرف محسوب می شود.

مدیربهره برداری شرکت گاز مازندران خاطرنشان کرد: بخشنامه مذکور به همه دستگاه های اجرایی استان از جمله اوقاف و امور خیریه نیز ابلاغ شده است.

وی یادآور شد:ضمناً برخی از اماکن مذهبی نیز قبل از قانون فوق الذکر، بدهی معوقه داشتند که باید پرداخت شود.