پلدختر- رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان پلدختر با اشاره به گلایه مردم معمولان از بو و مزه بد آب شرب این شهر از رفع این مشکل خبر داد.

عبداله پورکائید در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شهروندان معمولان در رابطه با بوی نامطبوع آب آشامیدنی به شرکت آب و فاضلاب، دفتر امام جمعه معمولان و دفتر خبرگزاری مهر پلدختر مراجعاتی داشته و در این زمینه گلایه کرده اند.

وی افزود: کارشناسان امور آب و فاضلاب برای بررسی موضوع به محل اعزام و مشخص شد آب آشامیدنی شهر معمولان که از چاه استحصال شده دارای سولفات بوده و بو و مزه آن تغییر کرده است.

رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان پلدختر گفت: چاه های آب آشامیدنی شهر معمولان را گندزدایی و کلرزنی و شستشو داده ایم که در مقایسه با گذشته تغییر مثبتی پیدا کرده است و مشکل ایجاد شده که کمتر از یک هفته بوده که رفع شده است.

پورکائید افزود: در صورت ادامه یافتن موضوع، به صورت موقت می توان از آب استحصال شده توسط آب و فاضلاب روستایی برداشت کرد تا آب و فاضلاب شهرستان پلدختر، اقدام به حفر چاه جدید در محل دیگری کند.

وی گفت: در این زمینه هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای رفع مشکل کمبود فشار آب، آبرسانی به مسکن مهر و رفع مشکل آب بخشهایی از این شهر اختصاص یافته است.

رئیس امور آب و فاضلاب پلدختر گفت: توسط شبکه بهداشت و کارشناسان آب و فاضلاب استان آزمایشاتی از آب آشامیدنی شهر معمولان به عمل آورده اند و این آزمایشات نشان می دهد که آب مشکل بهداشتی ندارد و فاقد هرگونه میکروبی است.

وی افزود: امسال اعتبارات آبرسانی خوبی به معمولان اختصاص یافته است که با توجه به توپوگرافی خوبی که شهر دارد در مرتفع ترین نقطه مخزن آب آشامیدنی احداث خواهیم کرد.

وی گفت: پیمانکار پروژه مشخص شده که مخزن دو هزار و ۵۰۰ مترمکعبی در بالادست شهر معمولان احداث می شود و با اجرای خط انتقال و پمپاژ مشکل افت فشار و قطع آب شهر نیز رفع می شود.

پور کائید به بحث ساماندهی شبکه فاضلاب شهر معمولان اشاره کرد و افزود: در این رابطه پیگیری هایی صورت گرفته و پروژه در دست مطالعه است چرا که با توجه به بافت خاک احداث چاه جذبی مشکل است.

وی گفت: در حال حاضر آبهای سطحی و فاضلاب ها به شکل سنتی وارد رودخانه می شوند که این امر باعث آلودگی رودخانه کشکان و محیط زیست شد است.

رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان پلدختر از استاندار لرستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل آب و فاضلاب استان و فرماندار پلدختر خواست به منظور اختصاص اعتبارات لازم برای رفع مشکل فاضلاب شهر معمولان پیگیری کنند.

پور کائید افزود: معمولان یکی از بهترین شهرهای استان از لحاظ تامین آب و آبرسانی است و شبکه توزیع و شکستگی های این شهر در حداقل ممکن است.

رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان پلدختر گفت: شهر معمولان از نظر عدم پرداخت بدهی آب بها شهر اول استان لرستان است که انتظار می رود با توجه به بدهی های آب و فاضلاب شهرستان مشترکان نسبت به پرداخت بدهی آب بهای خود اقدام کنند تا این شرکت بتواند برای اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب خدمات بهتری ارائه دهد.