بجنورد- معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان شمالی از اعطای ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه گذاران و تولدكنندگان بخش صنعت این استان خبر داد.

مجید پورعیسی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینكه دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری نگاه ویژه ای به استان ها دارد، افزود: این در حالی است كه اعطای تسهیلات در بخش صنعت با چهار درصد سود كمتر نسبت به سایر استان ها برای خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: میزان تعیین شده آورده سرمایه گذار برای اخذ تسهیلات نیز بسیار پایین است و سرمایه گذاران برای دریافت تسهیلات می توانند به بانك های سپه و صنعت و معدن مراجعه كنند.

پورعیسی اظهار داشت: این سهمیه به فرمانداران هر شهرستان داده شده و آنها مكلف شدند تا در این راستا اطلاع رسانی دقیق انجام دهند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان شمالی با تاكید بر فراهم سازی بستر مناسب برای سرمایه گذاران به منظور ایجاد اشتغال در استان تصریح كرد: در این راستا باید دستگاه های اجرایی و متولی اشتغال نگاه سرمایه گذاران را به بهره گیری از زمینه ها و بسترهای اشتغالزایی در استان معطوف كنند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان شمالی گفت: این استان از ظرفیت های بسیاری در بخش های مختلف صنعتی، تولیدی، گردشگری و ... برخوردار است كه با ورود سرمایه گذاران به هر یك از این بخش ها زمینه اشتغال برای جوانان استان نیز فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استان خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریالی فعال دارد که ۱۳ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.