قم - معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ما مسلمانان در مباحث زیادی مشترکات داریم، گفت: موضوع وحدت و تقریب از آغازین موضوعات اسلام و حتی ادیان الهی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صادق گلزاده قبل از ظهر چهارشنبه در جشنواره بین المللی شعر فارسی "رسول مهربانی" و شعر عربی" رسول الرحمة"  که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: این محفل ارزشمند شعر راهی است برای وحدت اسلامی و این جشنواره حقیقتا توفیقات زیادی داشت.

وی ادامه داد: سازمان‌های مختلفی مانند مرکز فرهنگی، هنری دفتر تبلیغات اسلامی، رادیو معارف، جامعه المصطفی العالمیه، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، موسسه خادم الرضا و مجموعه‌های مختلف دیگری ما را در این جشنواره مهم یاری کردند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه جشنواره در دو بخش مهم عربی و فارسی برگزار خواهد شد، افزود: برنامه جشنواره رسول مهربانی فردا و امروز شعر خوانی بخش عربی جشنواره رسول الرحمه است.

حجت الاسلام گلزاده با بیان اینکه اطلاع رسانی این جشنواره توسط سازمان صدا و سیما ایران بویژه رادیو معارف انجام شد، گفت: ۴۰۳ اثر عربی به جشنواره رسیده که از این ۴۰۳ اثر ۲۵۱ اثر شعر مردمی و ۱۵۲ اثر شعر فصیح بوده است.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان از ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، یمن و کشورهای دیگر در جشنواره عربی مشارکت داشتند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: موضوع وحدت و تقریب از آغازین موضوعات اسلام و حتی ادیان الهی بوده است؛ ما مسلمانان در مباحث زیادی مشترکات داریم و همین اشتراکات ما را حول محور وحدت قرار می‌دهد.

حجت الاسلام گلزاده عنوان کرد: وحدت مفهومی استراتژیک و ماندگار است و فرمان الهی است که در امت واحده باید تحقق یابد و کوتاهی در آن روا نیست و نباید کسی در این مسیر غفلت کند.

وی در پایان با بیان اینکه ما وظیفه داریم مدار امت واحده و تقریب را جدی بگیریم، زیرا تکلیف الهی و ولایی است، گفت: در سیره قولی، فعلی و تقریری اهل‌بیت(ع) می‌بینیم که با اهتمام تمام به وحدت توجه کرده‌اند.