اسفراین- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین از دستگيری هفت شکارچی غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در این شهرستان خبر داد.

حمید فخرانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روزهای پنج شنبه و جمعه هفته گذشته ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان اسفراین هفت شکارچی غیرمجاز پرندگان را پیش از اقدام به شکار دستگیر کردند که از آنها پنج قبضه سلاح کشف شد.

وی اضافه کرد: محيط بانان اداره حفاظت محیط زیست اسفراین در حین گشت زنی در منطقه کال شور که يکي از زيستگاههاي پرندگان مهاجر شهرستان محسوب می شود چندين گروه شکارچي را مشاهده کردند که پس از تقسيم شدن آنان به دو اکيپ و تعقيب و گريز متخلفين موفق شدند قبل از شکار پرنده توسط آنان، تمامي متخلفين را دستگير کنند.

به گفته فخرانی در این عملیات هفت نفر شکارچی غیرمجاز دستگیر شده و از آنها پنج اسلحه تک لول و دولول، چهار عدد فشنگ و ساير ادوات شکار کشف و ضبط شد.

وی با بیان این که متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع شدند، افزود: از مردم انتظار می رود با توجه به عدم صدور پروانه شکار در صورت مشاهده هرگونه شکارچی در مناطق، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

فخرانی تصریح کرد: در سال جاری هیچ گونه پروانه شکار پرندگان در این شهرستان صادر نشده و در این راستا اکیپ های گشت و کنترل مناطق دارای پرنده در اسفراین به صورت مستمر فعالیت می کنند تا مانع از شکار غیرمجاز این پرندگان شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین اظهار امیدواری کرد که با اتخاذ تصميم ممنوعيت پروانه شکار در این شهرستان طي چند سال آينده شاهد افزايش گونه هاي حيات وحش باشيم.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان اسفراين داراي دو پارک ملي سالوک و ساريگل و دو منطقه حفاظت شده سالوک و ساريگل است.