کارگردان «راه» درباره نحوه پیوند موضوعات این برنامه با مناسبت دهه فجر از بررسی رتبه ایران در مسائل مختلف از دوران بعد از انقلاب اسلامی‌ در این برنامه نام برد.

البرز سبحانی کارگردان برنامه تلویزیونی «راه» درباره ویژگی‌های این برنامه که برای پخش در دهه فجر از شبکه سه آماده می‌شود به خبرنگار مهر گفت: «راه» یک برنامه ترکیبی است و در 20 دقیقه به مخاطبان ارائه می‌شود. این برنامه بیشتر جایگاه و رتبه بندی ایران را در میان سایر کشورها در حوزه‌های مختلف بررسی می‌کند.

وی درباره بسترها و موضوعات مورد بررسی در «راه» افزود: بخش ورزش، اقتصاد، پزشکی، فناوری نانو، دستاوردهای صنعت پتروشیمی‌ و... از جمله حوزه‌هایی است که با توجه به رتبه ایران در جهان مورد توجه خواهد بود.

کارگردان برنامه «گل آموز» در پاسخ به اینکه پخش این برنامه در دهه فجر باعث شده است تا محتوا هم به سمت و سوی کارهای مناسبتی حرکت کند، تأکید کرد: همه موضوعات برنامه و زمینه‌هایی که رتبه ایران با توجه به آن بررسی می‌شود، از دوران بعد از انقلاب اسلامی‌ به بعد مورد بررسی قرار می‌گیرد. در واقع به رتبه ایران در شاخصه‌های مختلف در دوران قبل و بعد از انقلاب می‌پردازیم و در ارائه آمارها هم به این موضوع اشاره می‌شود.

سبحانی از حضور در دو مجری در این برنامه خبر داد و گفت: استفاده از دو مجری به این علت بود که نمی‌خواستیم برنامه تکراری و خسته‌کننده به نظر برسد. زیرا اطلاعاتی که در این برنامه ارائه می‌شود، حجم زیادی دارد و ممکن است حوصله بیننده سر برود. بنابراین استفاده از دو مجری به برنامه تنوع می‌دهد. ضمن اینکه تصویربرداری در لوکیشن‌های متعدد و حضور در فضاهای مختلف هم این برنامه را متنوع‌تر کرده است.

وی همچنین به نحوه همکاری خود با کارگردان دیگر این برنامه اشاره کرد و ادامه داد: به نظرم برنامه راه از این جهت که دو کارگردان دارد، کار نویی است. من و آقای جورابی پیش از شروع برنامه با هم جلساتی برگزار و خط مشی‌های آن را تعیین کردیم. نگاهمان به کار حرفه‌ای بود و هرکس کار خود را پیش می‌برد.

کارگردان «راه» در پایان اظهار کرد: با توجه به لوکیشن‌های زیادی که در کار مورد استفاده قرار گرفته و همین طور موضوعات و تصاویر زیبایی که بیننده شاهد آن خواهد بود، به نظرم «راه» را می‌توان بیشتر به یک مستند علمی‌ شبیه دانست تا یک برنامه.

به گزارش مهر، «راه» به تهیه کنندگی امیر فکری و کارگردانی مسعود جورابی و البرز سبحانی روزهای پایانی تولید خود را برای پخش از شبکه سوم سیما سپری می‌کند.