سمنان - مسئول اداره مطالعات و مهندسی آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اجرای پروژه‌های پخش سیلاب و آبخوان‌داری را در تقویت سفره‌های آب‌های زیرزمینی تاثیرگذار دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید فردین حسنی شریعت پناهی صبح یکشنبه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، تصریح کرد: در صورت وقوع بارش متوسط سالانه  ۲۰  میلیون مترمکعب آب ناشی از روان آب ها و سیلاب ها توسط سدهای خاکی و طرح های آبخوانداری و پخش سیلاب کنترل می شود.

وی با بیان اینکه طرح های قابل اجرا درباره پخش سیلاب و آبخوانداری سطح استان مطالعه شده و برای اجرا چشم انتظار اعتبارات قابل توجه هستیم، میزان اعتبار برای تکمیل این پروژه ها را بیش از ۱۵میلیارد تومان برآورد کرد.

مسئول اداره مطالعات و مهندسی آبخیزداری استان سمنان، ادامه داد: بی تفاوتی به منابع طبیعی در گذر زمان بروز پیدا می کند؛ برای مثال بحران آب به وجود آمده و یا وقوع سیل در مناطق مختلف استان ناشی از این امر بوده است.

شریعت پناهی با ا براز تاسف از بی تفاوتی به هشدارهای کارشناسان منابع طبیعی طی دهه های اخیر، عنوان کرد: بالاخره این بی تفاوتی ها خود را نشان داد بطوریكه اكنون به مرز بحران در کاهش ذخیره آبهای زیرزمینی رسیده ایم.

وی ادامه داد: دراغلب شهرستان های استان بحث سدهای زیرزمینی به دلیل موقعیت این مناطق در اولویت قرار گرفته كه ضرورت اجرای این طرح ها حائز اهمیت است.

مسئول اداره مطالعات و مهندسی آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در خاتمه اجرای پروژه های پخش سیلاب و آبخوان داری را در تقویت سفره آب های زیرزمینی تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این قبیل پروژه ها در چند نقطه استان نقش مهمی در مقابله با کم آبی دارد و جانمایی برای پخش سیلاب و تغذیه مصنوعی در قالب طرح پژوهشی شناسایی و با تخصیص اعتبار به تدریج اجرا خواهد شد.