بابل - مدیر انجمن سینمای جوان گیلان و طراح نمایشگاه عکس دریای دوستی کاسپین در جشنواره بین المللی وارش گفت: دورنمای جشنواره وارش زیباست و در واقع جشنواره جشنواره های فیلمهای کوتاه به شمار می رود.

نادر معصومی در حاشیه جشنوار بین المللی فیلم کوتاه وارش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نمایشگاه عکس دریای صبح و دوستی کاسپین گفت: این نمایشگاه با پشتیبانی انجمن سینمای جوان استان گیلان،  حمایت مدیرعامل سینمای جوانان ایران و با مساعدت ریاست آژانس عکس ایران برگزار شده و حاصل جمع تور عکاسی عکاسان استانهای شمالی ایران است.

وی اظهار داشت: عکس های این جشنواره توسط عکاسان عضو و عکاسان هنرمند آزاد و عضو سینمای جوان در تابستان امسال تولید شده است.

وی با بیان اینکه در مهرماه آیین گشایشی در مهرماه امسال در استان گیلان برگزار و تندیس و نشان نمادین دریای دوستی اعطاء شد، گفت: ۴۵ اثر از عکاسان شمال منتخب نمایشگه دوستی کاسپین انتخاب و در جشنواره بین المللی وارش به نمایش درآمده است

این عکاس با بیان اینکه موضوعات عکس های جشنواره درباره دریا، محیط زیست، آسیبهای فراروی دریا، گردشگری، معیشت دریا و غیره است.

وی درباره هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم وارش گفت: در این جشنواره به فرهنگ عامه و اقوام توجه می کند و کشف استعدادهای جوان و جدید از اهداف اصلی این جشنواره است.

به گفته معصومی، این جشنواره دورنمای قشنگی دارد و در واقع می توان از آ ن به عنوان جشنواره جشنواره ها یاد کرد زیرا تمام فیلمسازان فیلم کوتاه تمایل دارند در این جشنواره اثر داشته باشند وکارهای خوب و زیبایی از کل کشور به این جشنواره ارسال شده است.  

مدیر انجمن سینمای جوان گفت: فیلمسازان گیلانی پنج اثر به جشنواره بین المللی فیلم وارش در بخش های مستند و تجربی ارسال شده است.

جشنواره بین المللی فیلم وارش که از روز دوشنبه شروع بکار کرده است، شامگاه پنجشنبه به کار خود پایان می دهد.