قزوین- رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: ایجاد و تقویت اعتماد متقابل دولت و بخش خصوصی، محور قرار دادن کشاورزان و بهره برداران و سپردن کارها به مردم موجب شکوفایی اقتصاد کشاورزی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صفری ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل تولیدکنندگان و بهره برداران استان قزوین از مدیران دولتی که در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد اظهارداشت: حوزه کشاورزی نقطه عطف نظام است و تولیدکنندگان فهیم استان قزوین نشان داده اند که در حل مشکلات اقتصادی و تامین غذای مورد نیاز مردم نقش آفرین هستند.

وی اضافه کرد: اعتماد متقابل دولت و بخش خصوصی موجب شده موفقیت در کار دو چندان شود و در استان قزوین این اعتماد بخوبی عملیاتی شد و هم بخش حاکمیت و هم تولیدکنندگان توانستند به اهداف خود دست یابند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور بیان کرد: یکی از مشکلات و چالش های آسیب رسان در شرایط کنونی کشور فقر اعتماد به یکدیگر است و امروز وقتی تولیدکنندگان در مراسمی خودجوش بدون هیچ نگرانی و وابستگی از خدمات دولت اظهار رضایت می کنند نشان می دهد مدیریت جهادی نتیجه بخش بوده و به موفقیت رسیده است.

صفری یادآورشد: با جرات می توان گفت در استان قزوین مدیریت جهادی بسیار موثر بوده و توانسته رضایت تولیدکننده، بهره بردار و مسئولان را فراهم کند لذا می توانیم این شاخصه مدیریتی را به عنوان الگو در بخشی از فعالیتها که به نتایج قابل قبولی نرسیده ایم استفاده کنیم.

مردم باید محور کارها قرار گیرند

این مسئول بیان کرد: با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی شاید بتوان گفت یکی از اهداف انقلاب محور شدن مردم بود و هرجا این موضوع شکل گرفت
خروجی کار خوب بود و چون در جهاد کشاورزی استان، کشاورزان، بهره برداران و تولیدکنندگان محور کار قرار گرفتند موفقیت ها بیشتر شد.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان گنج های پنهان کشورند و هر مدیری که به این سرمایه توجه کند بدون شک راه موفقیت خود را هموار کرده است و مراسم امروز در واقع جشن خودباوری و اعتماد متقابل دولت و بخش خصوصی است.

مدیریت اقتصاد بزرگترین وظیفه حاکمیت است

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور اظهارداشت:دربخش کشاورزی امروز با چالش و مشکلات جدی روبرو هستیم که مهمترین آن مشکل آب و اقتصاد کشاورزی است و علیرغم تشکیل جلسات متعدد دولتی هنوز به نتیجه موثری نرسیده است.

وی افزود: مهمترین وظیفه حاکمیت مدیریت اقتصاد کشور است و بقیه امور باید به مردم واگذار شود و در حوزه آب نیز اگر خود کشاورزان و بهره برداران همت کرده و وارد میدان شوند می توانند مشکلات را حل کنند.

صفری گفت: توزیع و مدیریت منابع آبی و صرفه جویی آن باید توسط مردم صورت گیرد و تا زمانی که تولیدکننده نخواهد وارد این عرصه شود مشکلات همچنان باقیست لذا پیشنهاد می کنیم جمعی از فرهیختگان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان قزوین با تشکیل گروه و یا انجمنی به فکر نجات دشت قزوین باشند و برای مدیریت آب برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: قزوین می تواند محور کشاورزی نوین در کشور باشد و با ظرفیتی که در این استان وجود دارد در صورت مدیریت اصولی و استفاده از همه توانمندی ها و جلب مشارکت مردمی قادریم کارهای بزرگ ملی را اجرایی کنیم.

صفری ضمن تشکر از برگزاری مراسم تجلیل گفت: این که تولیدکنندگان فهیم استان یک مدیر دولتی را شایسته تقدیر خود می دانند موجب افتخار و دلگرمی است
و مسئولان میتوانند با این پشتوانه امیدوار باشند که اگر با مدیریت منطقی و تعامل و محور قرار دادن کشاورزان حرکت کنند هم کارها نتیجه می دهد و هم رضایت تولیدکنندگان بخوبی فراهم می شود و این کار مسیر توسعه بخش کشاورزی را تسریع خواهد کرد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور یادآورشد: موفقیت دوران مدیریت خود را مرهون تلاش تولیدکنندگان و کشاورزان و بهره برداران؛ تعهد و تخصص و دلسوزی کارشناسان و مدیران و کارمندان مجموعه جهاد کشاورزی استان قزوین و تعامل منطقی بین دولت و بخش خصوصی و اعتمادسازی می دانیم و امیدواریم قزوین در تامین امنیت غذایی کشور بیش از گذشته نقش آفرین باشد.

در این مراسم به پاس هفت سال خدمات محمدرضا صفری رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و رئیس فعلی سازمان نظام دامپزشکی کشور
از سوی تشکل ها و اتحادیه های کشاورزی استان هدایایی به رسم یادبود به ایشان اهدا شد.