شاهرود - مدیر عامل آتش نشانی شاهرود از انفجار یک منزل مسکونی ویلایی واقع در شهرک نوین این شهر خبر داد و گفت: در این سانحه حدود ۶۰ درصد ساختمان تخریب شد ولی خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

علیرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به بروز انفجار در یک منزل مسکونی واقع در شهرک نوین شاهرود که شب گذشته رخ داد اظهار داشت: حادثه در حالی رخ داد که خوشبختانه هیچ یک از اهالی منزل در خانه حضور نداشتند و با وجودحجم وسیعی از تخریب، خسارت جانی به همراه نداشت.

وی درباره این حادثه گفت: بر اساس شواهد موجود علت اصلی سانحه نشت گاز به مدت حداقل دو تا سه روز بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به تخریب بیش از ۶۰ درصدی منزل مسکونی اظهار داشت: حجم خسارات وارده به این منزل مسکونی بسیار زیاد است.

محمدی افزود: قدرت انفجار تا حدی بوده است که پنجره منزل مذکور تا شعاع ۲۵ متری از محل حادثه به بیرون پرتاب شده است.

وی همچنین تاکید کرد: ماموران آتش نشانی از دو ایستگاه ولایت و عدالت به سرعت و در کوتاهترین زمان ممکن به محل اعزام شدند و حریق ناشی از این انفجار را تحت کنترل درآوردند.

شعاع حادثه تا حدی بود که مردم را به کوچه و خیابان کشاند

مدیر عامل آتش نشانی شاهرود خاطرنشان کرد: علاوه بر منزل مسکونی مذکور، دو مورد تخریب دیوار های منازل مجاور و همچنین شکستن شیشه های منازل مسکونی اطراف گزارش شده است.

محمدی افزود: شعاع حادثه تا حدی بود که تمامی شهرک نوین را تحت پوشش قرار داده و مردم را به کوچه و خیابان کشانده بود.

وی ضمن هشدار به خانواده ها در فصل سرما، تصریح کرد: در ایامی که مصرف گاز در این فصل از سال افزایش پیدا می کند توجه به مسائل ایمنی اولویت دارد.

مدیر عامل آتش نشانی شاهرود با تاکید بر ایمنی لوازم گازسوز در هنگام خروج از منزل، ابراز داشت: حادثه مذکور زمانی رخ داد که صاحب خانه به مدت سه روز از منزل دور بوده است و نشت گاز  در این مدت ادامه داشته است.

نشت گاز عامل حادثه بوده است

کارشناس اداره گاز شهرستان شاهرود حاضر در صحنه نیز در این گفتگو با تاکید بر اینکه گاز به مدت بیش از دو روز در منزل مسکونی نشت داشته است، گفت: حجم انفجار و خرابی های موجود نشان دهنده تراکم حجم بالایی از گاز در منزل بوده است.

این کارشناس که نام خود را فاش نکرد، اظهار داشت: ممکن است اتومات یخچال منجر به انفجار گاز های انباشته، شده باشد اما نتیجه قطعی پس از تحقیقات تکمیلی ارائه می شود.

وی در خاتمه افزود: درباره کانون حادثه و چگونگی اشاعه آتش در منزل مسکونی نیز فعلا نمی توان اظهار نظر کرد.