تبریز - رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت کشور گفت: در سال جاری ۳۵ هزار تن گندم از طریق مراکز تعاون روستائی استان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شامی نژاد صبح شنبه در حاشیه بازدید کریم مهری،  رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از شرکت حمل و نقل بین الملی خلیج فارس اظهار داشت: امسال ۳۵ هزار تن گندم از طریق مراکز تعاون روستائی  استان خریداری  شده و در همین راستا شرکت حمل و نقل خلیج فارس با نازل ترین قیمت نسبت به حمل آن اقدام نموده است.

وی ادامه داد: این شرکت با اتخاذ تدابیر مناسب و به موقع با فروش کالای مذکور به کارخانجات و حمل مستقیم از مراکز به واحدها موجب صرفه جویی در پرداخت هزینه مضاعف شده که در این راستا به نفع دولت حداقل ۵۵۰ میلیون تومان صرفه جویی شده است.

شامی نژاد افزود: سالانه ۵۵۰ هزار تن گندم و حداقل ۴۵۰ هزار تن آرد توسط شرکت حمل ونقل خلیج فارس  در سطح استان جابجا می شود که خود از نظر آماری یک جایگاه ملی بوده و برای تأمین شبکه مصرف ارزشمند است.

وی با بیان اینکه گندم و آرد یکی از کالاهای استراتژیک بوده و در جامعه ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: اهمیت حمل و نقل و جابجایی این کالای با ارزش در سطح کشور از خود کالا مهم تر است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل  شرکت  غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت کشور ادامه داد: جابجائی این کالا اجتناب ناپذیر بوده و با توجه به تمرکز تولید در چند محل و مصرف در همه نقاط کشور نیاز به حمل ونقل و وجود ناوگان قوی و منسجم  برای  این امر مهم وحیاتی ضروری است.

وی گفت: با یک روز تاخیر در حمل آرد مشکلات زیادی به وجود می آید و در این  راستا حمل به موقع آرد و رسیدن به واحدهای نانوائی و تولیدی امری مهم و حیاتی است.

مدیرعامل شرکت غله منطقه هشت در پایان با اشاره به سیستم سامانه هوشمند خدمات بازرگانی  افزود: با راه اندازی سیستم سامانه الکترونیکی و هوشمند یکپارچه خدمات توزیع آرد و گندم و رفع مشکلات این بخش و با هماهنگی های به عمل آمده با شرکت حمل و نقل خلیج فارس مشکلی در جهت تامین و توزیع آرد مصرفی نانوایان نداشته و علی رغم تغییر نرخ انواع نان و آرد و گندم در خصوص تامین و توزیع این کالای استراتژیک بدون معطلی حتی یک ساعت اقدام گردید.