وزیر ارشاد از نقش صندوق اعتباری هنر در حمایت از نویسندگان و هنرمندان و همچنین فعالیت آن به عنوان یک بنگاه اقتصادی در جذب سرمایه گذاران سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یکشنبه پنجم بهمن ماه در نشستی با اعضا و هیات امنای صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران (صندوق اعتباری هنر) گفت: محصولات فرهنگی و هنری می توانند نقش سازنده و مهمی در چرخه اقتصاد فرهنگ و هنر و به طور کلی اقتصاد کشور ایفا کنند.

وی افزود: با توجیه دولت می توان از امکانات دیگر وزارتخانه ها و نهادهای مرتبط نیز در ارتقای اقتصاد فرهنگ و هنر کشورمان بهره برد.

جنتی با اشاره به نقش سازنده صندوق اعتباری هنر در ایجاد و جذب سرمایه های مختلف برای ارتقای اقتصاد فرهنگ و هنر کشورمان ادامه داد: این صندوق علاوه بر حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران می تواند همانند یک بنگاه اقتصادی در جذب سرمایه گذاران و اهالی اقتصاد برای ارتقای اقتصاد فرهنگ و هنر نقش ویژه ای ایفا کند.

وی با تاکید بر شفاف سازی امور گفت: صندوق اعتباری هنر باید اسامی تمامی اعضای خود را در سایت خود قرار دهد.

جنتی ادامه داد: در صورت ارایه طرح مناسب و سازنده از سوی صندوق اعتباری هنر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند برخی از املاک خود را برای استفاده هنرمندان در اختیار این صندوق قرار دهد.

حاکم کردن نگاه رهبر انقلاب و رییس جمهور در فعالیت های صندوق اعتباری هنر

در ابتدای این نشست غلامرضا خلیل ارجمندی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با ارایه گزارش عملکرد 9 ماهه سال جاری این صندوق گفت: در اقدامات و فعالیت های این صندوق سعی شده تا نگاه مقام معظم رهبری در چارچوب حمایت از هنرمندان و ریاست جمهوری کشورمان مبنی بر اینکه هنر را باید در اختیار صاحبان آن قرار داد حاکم باشد و تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر واگذاری امور به بخش خصوصی نیز رعایت شود.

وی افزود: با بخش های مختلف فرهنگی و هنری از جمله خانه سینما، تئاتر، انجمن عکاسان، انجمن شاعران و... نشست های مشترکی داشته ایم و سعی شده تا در تصمیم گیری های نهایی از نقطه نظرات آنها بهره مند شویم.

ارجمندی با اشاره به، به روز رسانی سایت صندوق اعتباری هنر ادامه داد: برای اولین بار مجموعه مناسب و تفکیک شده ای از اسامی هنرمندان از لحاظ سن، میزان تحصیلات، رشته هنری، پراکندگی در کشور و... بر روی سایت صندوق قرار گرفته که قابل دسترسی برای علاقه مندان است.

وی گفت: سعی شده تا نقش افراد را در مراجعات حضوری کمرنگ کنیم و برخی درخواست ها از طریق اینترنت صورت گیرد تا در زمان صرفه جویی شود.

نقش صندوق اعتباری هنر در ایجاد و جذب سرمایه برای حوزه فرهنگ و هنر

مدیر عامل صندوق هنر با اشاره به صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری هنر ادامه داد: هدف این صندوق جمع آوری وجوه از اشخاص علاقه مند به مشارکت در امور نیکوکاری مرتبط با هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران و سرمایه گذاران است.

وی به برخی اقدامات صندوق اعتباری هنر برای بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی اشاره کرد و از صدور کارت بیمه آرمان برای هنرمندان خبر داد.

در ادامه این نشست برخی از اعضا به نقش صندوق اعتباری هنر در ایجاد و جذب سرمایه های اقتصادی برای حوزه فرهنگ و هنر کشورمان تاکید کردند.

در این نشست سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند.