نمایش «فقط به خاطر من» نوشته و کارگردانی چیستا یثربی که به شیوه رئالیسم جادویی دغدغه ها و تنهایی یک زن نویسنده را به تصویر می کشید در قالب جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «فقط به خاط من» نوشته و کارگردانی چیستا یثربی شب گذشته 5 بهمن ماه در بخش تازه های تئاتر ایران و مسابقه بین الملل جشنواره تئاتر فجر در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت.

این نمایش که به دغدغه‌ها، حسرت ها و آرزوهای زنی نویسنده که با تنها دخترش زندگی می کند، می پردازد حدیث نفسی است از برخی رویدادهایی که در زندگی خود نویسنده و کارگردان نمایش رخ داده است. در واقع یثربی با محوریت قرار دادن زندگی یک زن نویسنده به چگونگی زندگی بانوان تنها در جامعه، قضاوت ها و برخوردی که با هنرمندان می شود، انتظاراتی که از یک زن در جامعه وجود دارد، تنهایی ها و عشق یک انسان و ... مسایل اجتماعی روز جامعه را هم مطرح می کند.

این نمایش تلاش دارد از احساسات مشترک انسانی صحبت کند و برای بیان این امر مرز بین واقعیت و خیال، آینده و گذشته را از بین می‌برد. توهم و رویاپردازی که زن داستان در طول نمایش با آن روبروست در نهایت او را به سمت یک فروپاشی عصبی سوق می دهد اما زن در پایان و بعد از مواجه با افراد مختلفی که در برخی مواقع حکم وجدان هشدار دهنده او را ایفا می کنند به این نتیجه می رسد تنها خود اوست که می تواند به خودش کمک کند و او را از رویا و خیال بیرون بیاورد.

چیستا یثربی در روایت داستان نمایشش از شیوه رئالیسم جادویی بهره برده و پوچی و ابزوردی زندگی این زن را با نگاهی فانتزی و انتزاعی به تصویر کشیده است اما نهایتا تلاش کرده که قضاوت منصفانه ای از رفتارهای شخصیت زن داستانش داشته باشد.

مارال مختاری، مسعود خواجه وند الله ابوطالبی بازیگران این اثر نمایشی بودند. «فقط به خاطر من» شب گذشته در دو نوبت 18:30 و 20:30 در تالار چهارسو به صحنه رفت و با استقبال مخاطبان نیز روبرو شد.

در طول نمایش یثربی مخاطبان را با ارجاعات و نشانه هایی از آثار قبلی اش روبرو می کرد که واکنش های جالبی از جانب مخاطبان را به همراه داشت. جهانبخش سلطانی، روح الله جعفری، منوچهر اکبرلو، هومن کیایی، حمید مظفری، رضا آشفته، روح الله کمانی، رضا دادویی و ... مهمانان اجرای دیشب بودند.