آستانه اشرفیه- معاون فرمانداری شهرستان آستانه‌اشرفیه از افتتاح ۷۲ واحد مسکن مهر در بندر کیاشهر بااعتبار ۳۹ میلیارد و ۸۰۴ میلیون ریال در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا کحالی عصر دوشنبه در نشست برنامه‌ریزی ستاد دهه فجر آستانه‌اشرفیه بابیان این خبر گفت: تاکنون ۷۴ پروژه قابل‌افتتاح در دهه مبارک فجر بااعتبار ۴۹۰ میلیارد و ۵۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال به ستاد دهه فجر این شهرستان اعلام‌شده است که در این ایام مبارک به بهره‌برداری می‌رسند.

وی بابیان اینکه با اجرای این پروژه‌ها برای ۹۲ نفر اشتغال دائم و بیش از ۸۰۰ نفر اشتغال‌ زایی موقت به وجود آمده است افزود: ردیف اعتباری ملی و استانی پروژه‌های دهه فجر آستانه‌ اشرفیه مبلغ ۲۲۳ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال بوده است که مبلغ ۲۶۶ میلیارد و ۷۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال آن از سایر منابع تأمین‌ شده است.

این مسئول کلنگ زنی پروژه تأمین آب شرب ۱۰ روستا و احداث پایگاه امداد جاده‌ای هلال‌ احمر  با اعتبار ۸۴ میلیارد را از پروژه‌های این شهرستان نام برد و یادآور شد: واگذاری ۴۲ واحد مددجویی با اعتبار ۷ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال و توسعه شبکه آب‌رسانی و اصلاح شبکه فاضلاب با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال از دیگر پروژه‌های یاد شده هستند.

 کحالی به افتتاح پروژه‌های بخش خصوصی با اعتبار ۱۰۶ میلیارد ریال اشاره کرده و افتتاح کارخانه بستنی، کارگاه بسته‌بندی سبزی‌ها آماده، کارخانه تولید در و پنجره upvc و هتل چهار ستاره را از مهم‌ترین پروژه‌های بخش خصوصی نام برد.

معاون فرمانداری آستانه‌اشرفیه، افتتاح طرح دهیاری‌ها، خانه بهداشت، ایستگاه پمپاژ، ساماندهی گلزارهای سه روستای بخش مرکزی، اجرای روکش آسفالت راه روستایی و بهره‌برداری از یک واحد آموزشی را از دیگر پروژه‌های دهه فجر این شهرستان نام برد که در روزهای دهه فجر به بهره‌برداری می رسند.