رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا بوکوحرام را تهدید جدی برای جامعه جهانی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، «انکوسازان دلامینی زوما» در بیست و ششمین نشست عادی شورای اجرایی اتحادیه آفریقا در پایتخت اتیوپی با تاکید بر لزوم همکاریهای جهانی به رهبری آفریقا برای مقابله با گروه بوکوحرام این گروه را یک تهدید جدی خواند.

وی ضمن ابراز نگرانی درباره ادامه اقدامات بوکوحرام از جمله حمله به غیرنظامیان،‌ ربودن دختران جوان از مدارس،‌ آتش زدن روستاها، ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و کشتارهای بی‌ دلیل از تسریع در روند مذاکرات کمیسیون اتحادیه آفریقا با اعضای اتحادیه آفریقا و دیگر شرکایش در چگونگی مقابله با بوکوحرام خبر داد.

بوکوحرام با به کارگیری دختران جوان در انفجارهای انتحاری در پی تشدید حملات تروریستی در نیجریه است. در چند روز گذشته بر اثر انفجار بمب در بازاری در شهر مایدوگوری در شمال شرق نیجریه 20 نفر کشته و 18 فرد دیگر زخمی شدند.

رویترز نیز در این رابطه می نویسد انفجارهای انتحاری از سوی دختران جوان تاکتیک جدید بوکوحرام برای انجام حملات تروریستی در نیجریه است که در بخش شمالی این کشور تسلط داشته و باعث فرار ساکنان این منطقه با استفاده از بمب‌ گذاری‌ ها و حملات انتحاری شده اند.