شهرکرد - معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: دانشگاه فرهنگیان امسال تعداد ۱۲هزار دانشجو به منظور توسعه نیروهای بومی آموزش و پرورش در استان های مختلف پذیرش داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو نظری پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: مهمترین دغدغه درآموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی و بومی گزینی است که با توجه به عدم وجود نیروهای بومی آموزش پرورش در جابجایی و انتقال نیروهای انسانی با مشکلات بسیاری مواجه است.

  وی تعداد دانش آموزان کلاس اول امسال را ۲۴ هزار و ۹۰۰ دانش آموز عنوان کرد و افزود: در سالجاری تعداد ۲۵ هزار فرهنگی بازنشسته شدند که تلاش شد باساماندهی و برنامه ریزی مشکل کمبود نیرو وجود نداشته باشد.

   وی عملکرد آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری را مطلوب و ارزنده ارزیابی کرد و افزود: این استان با توجه به مشکلات و پراکندگی جمعیت در توسعه آموزش ها نقش به سزایی داشته است.

  وی گفت: شورای آموزش وپرورش استان چهارمحال و بختیاری در مجموع شورای های آموزش پرورش سراسر کشور به عنوان شورای برتر شناخته شده است.

۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیر ساختها و تجهیزات مدارس استان هزینه شد

   استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این دیدار گفت: در سال گذشته  اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال به توسعه زیر ساخت و تجهیزات مدارس استان از محل منابع داخلی اختصاص یافت.

  قاسم سلیمانی ادامه داد: تلاش می شود در سال آینده میزان جذب اعتباری ملی و استانی در آموزش و پرورش استان افزایش پیدا کند و با فوریت طرحهای نیمه تمام این بخش بهره برداری شود.

  وی ارتقای سطح آموزشی فرهنگیان، توسعه زیرساخت ها، به روز سانی تجهیزات و ساماندهی نیروی انسانی را از مهمترین شاخص های ارزیابی شورای آموزش و پرورش استان در سطح ملی عنوان کرد.