بوشهر - استاندار بوشهر با اشاره به برخی مشکلات عشایر گفت: عشایر استان بوشهر در تامین آب آشامیدنی و علوفه دام مشکل دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری ظهر سه‌شنبه در نشست با مسئولان سازمان عشایر کشور اظهار داشت: گام‌های بسیار مهمی در راستای توجه بیشتر به امور عشایر صورت گرفته است و با تخصیص اعتبارات طرح‌های خوبی نیز در این زمینه اجرا می شود.

وی به عزم جدی دولت تدبیر و امید برای رسیدگی به مشکلات و تامین نیازهای عشایر اشاره کرد و گفت: عشایر نقش بسیار مهمی در عرصه تولید دارند و از همه ظرفیت‌ها برای کمک به عشایر استفاده خواهیم کرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تلاش داریم مشکلات عشایر استان را رفع کنیم، تصریح کرد: برخی محدودیت‌ها سبب می‌شود که رفع مشکلات زمان‌بر باشد و تلاش داریم که هر چه سریع‌تر برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز عشایر گام برداریم.

وی اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای اسکان عشایر یکی از موضوعات بسیار مهم است که این مهم با همفکری و مشارکت عشایر تصمیم‌گیری و اجرایی می‌شود و مکانی در نظر گرفته خواهد شد که مورد نظر عشایر نیز باشد.

سالاری از طرح آمایش سرزمینی به عنوان زمینه اصلی تهیه برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی هر منطقه نام برد و اضافه کرد: هفته آینده فاز تفصیلی مطالعات آمایش سرزمینی استان بوشهر آغاز می‌شود که حوزه عشایر به صورت ویژه‌ای در این طرح دیده شده است.

وی با اشاره به مشکلات عشایر استان بوشهر در زمینه تامین آب آشامیدنی و علوفه دام عشایر گفت: در زمینه توسعه زیرساخت‌های آموزشی عشایری نیز برنامه‌های خوبی داریم و امیدواریم مشکلات کنونی به صورت کلی رفع شود.