نخستین نشست هم اندیشی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اساتید، پیشکسوتان و قاریان بین المللی با حضور رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر چهارشنبه ۸ بهمن ماه ، نشست هم اندیشی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اساتید، پیشکسوتان و قاریان بین المللی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه در سال جلسات این سازمان برگزار شد.

براساس این گزارش ، حجت الاسلام حسینی در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های ولی یاراحمدی، رئیس سابق مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف طی ۶ سال حضورش در این مرکز  اظهارداشت: در این مدت فعالیتها و دستاوردهای گوناگونی بدست آمد که بر جامعه قرآنی کشور پوشیده نیست.

وی اضافه کرد: فعالیتها و خدمات ولی یاراحمدی در این سمت موجب شده است که در هر جمع قرآنی حضور پیدا می کنیم ، همواره شاهد ذکر خیر این فعالیت ها و دستاوردها می باشیم.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه نشستهای هم اندیشی با بخش های مختلف جامعه قرآنی کشور برگزار خواهد شد ، گفت : بنا داریم طی نشستهای جداگانه ای با حضور اعضای جامعه قرآنی ، نفرات برتر مسابقات قرآن ، بانوان قرآنی و عوامل اجرایی مسابقات مختلف قرآنی کشور، راهکارهایی در زمینه فعالیت های مختلف قرآنی این مرکز اعم از؛ برگزاری مسابقات قرآنی در سطوح مختلف شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی، برگزاری محافل قرآنی ، اعزام قاریان و حافظان به خارج از کشور و آموزش های قرآنی دریافت کنیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به نزدیک بودن برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان آذربایجان شرقی گفت : برای دعوت از متسابقان و سهمیه بندی استان ها برای شرکت در این مسابقات مکانیزم و دستورالعمل مدونی وجود دارد که از دوره های گذشته پیگیری می شده است که شخصا در هیچ مسابقه ای ندیدم و برای داوران مسابقات نیز دستورالعملی تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد : این گونه نشستهای هم اندیشی ادامه خواهد داشت و بنا دارم در فرصت های پیش رو بصورت چهره به چهره با اعضای جامعه قرآنی نشست برگزار کنم و بنا بر تدبیر و توصیه نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، نشستهای هم اندیشی با حضور جامعه قرآنی به صورت مدون برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی همچنین با اشاره به نحوه انتخاب داوران در مسابقات قرآن گفت: این مرکز دارای برنامه ی مدون ۴ ساله برای جلب همکاری داوران در مسابقات سراسری قرآن و بین المللی است.

براساس این گزارش ، اعضای جامعه قرآنی کشور در این نشست پیرامون فعالیتها و مأموریتهای مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به اظهار نظر و ارائه رهنمود پرداختند.

در این نشست استاد مجید زکی لو با اشاره به ضرورت معرفی شهدای جامعه قرآنی خواستار معرفی قهرمانان قرآنی شهید در مسابقات بین المللی و برپایی نمایشگاهی از رشادتها و جانفشانی های این شهیدان شد.

همچنین استاد سبزعلی خواستار تعیین مربی برای مسابقه دهندگان مسابقات سراسری به منظور رفع اشکالات حافظان و قاریان شرکت کننده شد.

وی همچنین خواستار بهره گیری از تمامی ظرفیت موجود در حوزه داوری مسابقات قرآن و فعالان این عرصه شد.

سبزعلی تصریح کرد: به منظور ارتقا هرچه بیشتر سطح مسابقات بین المللی مناسب است فرد یا افرادی به کشورهای مقصد برای شناسایی و جذب قاریان برتر خارجی اعزام شوند.

همچنین استاد شهیدی یکی از استادان حاضر در این نشست خواستار بازبینی آیین نامه مسابقات سراسری و بین المللی قرآن کریم شد.