رئیس جمهوری فرانسه بر لزوم از بین رفتن تابوی روابط ترکیه و ارمنستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اخلاص ترکیه، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه خواستار از سر گیری مناسبات سیاسی بین ترکیه و ارمنستان شد. وی در دیدار با نمایندگان دولت ارمنستان گفت برای روشن شدن موضوع کشته شدن ارمنی ها در جریان جنگ جهانی اول در عثمانی باید گام های جدیدی برداشته شود.

به گفته اولاند در این خصوص باید تابوها از میان برداشته شده و تلاش ها برای مشخص شدن واقعیات تاریخی ادامه یابد. وی افزود: معتقدم ترکیه در مسیر روشن شدن وقایع قرن اخیر با حسن نیت گام برخواهد داشت.

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد برای عادی سازی مناسبات ترکیه و ارمنستان باید تابوهای موجود شکسته شود. این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه سال گذشته طی سخنانی، از فشارهای غرب برای پذیرش قتل عام ارامنه توسط دولت عثمانی در جنگ جهانی اول به شدت انتقاد کرد.

گفتنی است روابط سیاسی آنکارا-ایروان از زمان استقلال ارمنستان در سال 1991 قطع بوده و مرز زمینی این دو کشور به روی هم بسته ‌است. این در حالی است که ترکیه از نخستین کشورهایی است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی استقلال ارمنستان را به رسمیت شناخت.