بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تاریخ روحانیت بوشهر پرشکوه و پر از ستاره‌های بی غروب است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری بعد از ظهر پنجشنبه در گردهمایی طلاب حوزه‌های علمیه استان بوشهر به نقش بسیار مهم روحانیت در مقابله با تهاجم دشمنان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف و رسالت‌های روحانیون وحدت در سایه ولایت است.

وی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی به دنبال ایجاد انحراف در فهم اسلام است، خاطرنشان ساخت: طلاب و روحانیون در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند و باید در زمینه هدایت‌های اسلامی گام بردارند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی، این نامه را دومین اقدام مهم هدایت‌های اسلامی در جامعه جهانی دانست و تصریح کرد: روحانیون باید از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد اتحاد اسلامی در سایه ولایت و رهبری استفاده کنند.

وی یکی دیگر از وظایف طلاب را دفاع کارشناسانه و صحیح از اسلام و ماهیت آن دانست و اضافه کرد: مقابله با سردمداران استکبار و معرفی اسلام راستین باید در دستور کار طلاب قرار بگیرد.

جامعه جهانی آماده ظهور مجدد اسلام در تمام عرصه‌ها است

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه جوانان استان بوشهر پیشتاز در تبیین و تفسیر بیانات رهبر معظم انقلاب در جهان بودند، تاکید کرد: وظیفه طلاب حمایت، تفسیر و تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد فتنه بزرگ فرهنگی بین‌المللی در جهان، اذعان داشت: حوزه علمیه باید خط مقدم فرهنگی و خورشید تابش اسلام ناب محمدی به جهان باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه جامعه جهانی آماده ظهور مجدد اسلام در تمام عرصه‌ها است، اضافه کرد: روحانیت خط مقدم دفاع از اسلام و ارائه اسلام ناب هستند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای اجرای پروژه اسلام هراسی، اسلام بدل‌سازی شده و پیامبر ستیزی، اذعان داشت: این برنامه‌های ستیزه جویانه دشمنان بیانگر تحول اسلامی در جهان است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه تاریخ روحانیت بوشهر، پرشکوه و پر از ستاره‌های بی غروب است، افزود: این استان در تمام عرصه‌های دفاع از اسلام و ارائه اسلام پیشتاز بوده است.