زاهدان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: به منظور پاسداشت مقام شامخ شهدا در ایام دهه فجر، ۳۳ یادواره شهدا در سطح استان برگزار می شود.

محمود غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برگزاری ۳۳ یادواره شهدا، تجلیل از خانواده شهدا، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، برگزار همزمان مهمانی لاله ها و برگزاری محفل انس با قرآن از مهم ترین برنامه های این نهاد در ایام دهه فجر است.

وی افزود:همچنین مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته رژه موتوری در زاهدان از محل مراز شهدای گمنام تا گلزار شهدای (بهشت مصطفی (ص)) برگزار می شود.

این مقام مسوول با اشاره به اهمیت مقام تجلیل از شهدا و ایثارگران اضافه کرد: تجلیل از شهدا تنها کارهایی ظاهری نیست بلکه باید راه آنها را ادامه داد.

غلامی افزود: همان طور که خداوند در سوره نور فرموده اند، تقویت ارتباط با خدا، تقویت ارتباط به خلق خدا و تقویت ارتباط با ولی خدا سه راهکار واقعی تجلیل از شهدا ست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: وصیت نامه های شهدای انقلاب اسلامی سرشار از توصیه به رعایت آمیزه های دینی و ارزشهای اسلامی است و باید به بهترین شکل از آن برای هدایت جامعه بهره برد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بهترین راهبرد و پرچمدار مبارزه با مفاسد و آسیب های اجتماعی دانست و افزود: یکی از رسالت ها و ماموریت های خطیر متولیان و دستگاه های فرهنگی زنده نگه داشتن این فرهنگ ناب است.

غلامی تعهد و نگاه عمیق و ارزشی ایثارگران در دوران هشت سال دفاع مقدس را از مهمترین ارکان عزت و سربلندی جمهوری اسلامی دانست و گفت: دفاع مقدس تبلور ایستادگی یک ملت مظلوم در مقابل زورگویی های غرب و استکبار بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران سیستان و بلوچستان نیز گفت: همانگونه که حضرت زینب (س) با درایت و استقامت نگذاشت که خون برادر و یاران باوفایش در کربلا بی نتیجه ماند و پیام رسان نهضت عاشورا بود مادران و خانواده های معزز شهدا نیز امروز وظیفه ای سنگین و رسالتی خطیر برای زنده نگه داشتن و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز جامعه را دارند.

وی تاکید کرد: رسالت پیام رسانی در شرایط حساس کنونی سیستان و بلوچستان مهم ترین راه، برای ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان در حوزه های فرهنگی، دینی و نرم است.

 شهدا نیازمند تجلیل ما نیستند

غلامی در ادامه با اشاره به جایگاه والای شهدا اظهار داشت: شهدا نیاز به تجلیل ما ندارند، بلکه برگزاری یادواره ها، تلنگری به مردم برای تجدید بیعت با آرمان‌های ناب شهداست و این حرکت ماندگاری برای تجلیل از شهید به شمار می روند.

وی خاطرنشان کرد: در سنت الهی و در مقوله زندگی فردی و اجتماعی، سعادت و سعادتمند زیستن یکی از دغدغه‌های ما به شمار می‌رود و در این مسیر باید تلاش شود خصوصیت‌های بالقوه و بالفعل انسان در حوزه‌های مادی و معنوی کشف و رشد یابد.

وی ادامه داد: سعادت یک مقوله برجسته در تفکر اسلامی است و محور زندگی فردی و اجتماعی به شمار می آید که دستیابی به آن بر دو پایه مهم رشد معنوی و مادی میسر می شود و باید این بعد در زندگی فردی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیستان و بلوچستان تا کنون شهدای زیادی را در جبهه ها هشت سال دفاع مقدس، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با قاچاق کالاو ارز و تروریستی تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.