اردبیل – معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: ضروری است استفاده از صنایع دستی در اماکن عمومی استان فرهنگ سازی شود.

علیرضا دباغ عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر در معرض دید عموم گذاشتن صنایع دستی را فرصت مطلوبی برای معرفی آن عنوان کرد.

وی افزود: به عنوان مثال در هتل ها و مراکز اقامتی فضای دکور می تواند با استفاده از صنایع دستی تزئین شود و یا اینکه غرفه های معرفی صنایع دستی دایر شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان معتقد است به ویژه معرفی صنایع دستی هر منطه در اماکن عمومی همان منطقه در معرفی فرهنگ، هنر و پتانسیل های گردشگری به گردشگران و مسافران تاثیر گذار است.

دباغ عبداللهی با تاکید به عدم خروجی قابل توجه نمایشگاه های سراسری صنایع دستی اضافه کرد: بهتر است هزینه های برگزاری این نمایشگاه ها در راستای فرهنگ سازی استفاده از صنایع دستی هزینه شود.

وی با اذعان به نقش رسانه در این خصوص گفت: به عنوان مثال دکور اجرا در صدا و سیما اغلب دکورهای مدرن و تقلیدی است در حالی که ما با همین رسانه می توانیم داشته های هنری و صنعت دست خود را به عموم معرفی کنیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان فرودگاه، مراکز فرهنگی، آموزشی  و گردشگری را از دیگر مناطق مستعد معرفی صنایع دستی دانست و افزود: اگر به دنبال سود آفرینی اقتصادی از هنر دست هستیم باید معرفی و تبلیغات به شکل مطلوب و مناسب انجام شود.