شبکه شما به مناسبت گرامیداشت دهه فجر مستندهای انقلابی ویژه‌ای در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت بزرگداشت سی ‌و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شبکه تلویزیونی شما، با هدف انعکاس دستاوردها و آشنایی با نهضت انقلاب اسلامی، اقدام به پخش تعداد زیادی برنامه مناسبتی کرده است. این ویژه برنامه‌ها در قالب‌ مستند، تله فیلم، گزارش، مصاحبه و سخنرانی، روایت‌هایی از چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی و عزم و وحدت ملی را شرح می‌دهد.

از این میان جدول پخش مستندهای مناسبتی این دهه از قرار زیر است:

مستند «انقلاب در همدان»

این مستند دوشنبه 13 بهمن ساعت 17 از شبکه شما پخش می‌شود. این مستند همانگونه که از نامش پیداست، ساخت مرکز همدان است و روایت  شهدای 5 آبان 1357 شهرستان کبودرآهنگ را بازگو می‌کند. علاقمندان می‌توانند بازپخش این اثر را سه‌شنبه 4:25 بامداد مشاهده کنند.

مستند «کوچه‌های خورشید»

این اثر به کارگردانی حجت احمدی سه‌شنبه 14 بهمن ساعت 17 از شبکه شما پخش می‌شود و به تشریح پیوستن رادیو و تلویزیون مشهد مقدس به مردم انقلابی و تصرف صدا و سیما توسط مردم در 22 بهمن 1357 و نقش رسانه در شکل‌گیری انقلاب اسلامی می‌پردازد. بازپخش «کوچه‌های خورشید» چهارشنبه 4:25 بامداد پخش می‌شود.

مستند «امیر احمد»

مستند «امیر احمد» ساخت مرکز البرز به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی کلانتری چهارشنبه 15 بهمن ساعت 17 مهمان شبکه شما خواهد بود. «امیر احمد» مروری بر زندگی سیداحمد المقدس معروف به آقا آمیر احمد از عالمان بزرگ دینی و مبارزان دوران انقلاب اسلامی است. بازپخش این مستند پنجشنبه 4:25 بامداد روی آنتن می‌رود.

مستند «خروج ممنوع»

این مستند به کارگردانی و تهیه‌کنندگی روزبه حاجی‌زاده برای جمعه 17 بهمن ساعت 15 در جدول پخش شبکه شما قرار گرفته است.

«خروج ممنوع» به حادثه تاریخی سینما رکس آبادان در 28 مرداد سال 1357 پرداخته است که طی این حادثه 377 نفر به شهادت رسیدند.

در این مستند عوامل آتش‌سوزی سینما رکس که در زمان قبل از انقلاب از عوامل رژیم بودند، معرفی می‌شوند و سپس روند محاکمه عوامل به تصویر کشیده شده و در میان با شاهدان عینی نیز مصاحبه شده است.

مستند «آن روزها»

این اثر که درباره خاطرات اقشار مختلف مردم از دوران انقلاب اسلامی است، دوشنبه 13 بهمن ساعت 9:30، چهارشنبه 15 بهمن ساعت 9:30 و جمعه 17 بهمن ساعت 13 از شبکه مردمی شما پخش خواهد شد.

کلاکت‌های مختلف مستند «آن روزها» به مسائلی همچون کشف حجاب، شکل‌گیری احزاب تا سال 1330، مبارزات سیاسی برخی افراد، برپایی مراسم عزاداری و تبدیل شدن به تظاهرات ضد رژیم، برگزاری نماز عید فطر و تبدیل آن به تظاهرات ضد رژیم در سراسر کشور و خاطرات اقشار مختلف می‌پردازد.

مستند «شعله‌های زیر خاکستر»

این مستند به کارگردانی غلامحسین محبی و تهیه‌کنندگی پروین خدرویسی سه‌شنبه 14 بهمن و پنجشنبه 16 بهمن ساعت 9:30 از شبکه شما پخش می‌شود. «شعله‌های زیر خاکستر» مروری بر انقلاب اسلامی ایران و بازگویی ویژگی‌های منحصر به فرد آن است.

در این مستند به مسائلی از قبیل تبعید امام به آنکارا سپس به عراق به کمک روحانیون پیر و ایشان از جمله آیت الله صدر و آیت‌الله جلیلی که از کرمانشاه به آنکارا و نقش شهید سیدحسین جعفری در ایجاد تشکیل‌های مردمی مبارز در کرمانشاه پرداخته شده است.

قسمت دیگر مستند «شعله‌های زیر خاکستر» درباره اوج‌گیری قیام مردم شهرهای گوناگون کشور بعد از برپایی چهلم شهادت حاج آقا مصطفی خمینی در تبریز از جمله قیام مردم کرمانشاه تا پیروزی انقلاب در سال 1357 و شکل‌گیری نیرو های مسلح مردمی که سر انجام به کمیته تبدیل شده است. در این مستند می‌توان با نحوه شکل‌گیری انقلاب و پیامدهای آنی حضور مردم پاوه در انقلاب بعد از انقلاب و تبلیغات آن در کشور اسلامی آشنا شد.