استوديو هاليوودي "برادران وارنر "براي مقابله با مشكل كاهش درآمد و سود خالص در سال آينده ميلادي، حدود 250 تا 300 نفر از كارمندان خود را اخراج مي‌كند.

نمايي از آتش‌بازي‌ها آغاز هزاره جديد در تپه‌هاي مشرف به هاليوود.
بحران در مركز فيلمسازي جهان جدي‌تر مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سينمايي "مهر"، مقام‌هاي رسمي استوديو فيلمسازي برادران وارنر با انتشار بيانيه كوتاهي در خبرگزاري فرانسه اعلام كردند تمامي افراد اخراجي از كارمندان دفتر مركزي اين استوديو در لس آنجلس خواهند بود كه 4550 نفر در آنجا مشغول بكار هستند. در بخشي از اين بيانيه آمده است: "ما بايد براي حفظ جايگاه شركت در آينده دست به اقدام‌هايي بزنيم. از آنجا كه اتخاذ چنين تصميم‌هايي با زندگي مردم سر و كار دارد، ما تمام تلاش خود را بكار گرفتيم تا با كاهش هزينه‌ها، اخراج كارمندان را به حداقل ممكن برسانيم."

هنوز مشخص نشده افراد اخراجي از كدام بخش‌هاي وارنر خواهند بود،‌ اما روزنامه ديلي ورايتي روز گذشته خبر داد تمامي كارمندان وارنر از اين تصميم مديران شركت اطلاع دارند. بري مه‌ير، مدير وارنر برادرز اينترتينمنت، ماه گذشته اعلام كرد مشكلاتي از قبيل افزايش هزينه‌ها و تغيير ذايقه و علايق مخاطبان از بزرگترين چالش‌هاي شركت‌هاي سرگرمي است.

 او گفت: "ما مرتبا در كارهاي خود بازنگري مي‌كنيم تا راههايي براي عملكرد بهتر و مؤثرتر در بازار در حال تغيير روز بيابيم."

خبر اخراج 250 تا 300 كارمند استوديو فيلمسازي وارنر در حالي اعلام مي‌شود كه شركت تايم وارنر، به عنوان هشتمين شركت بزرگ رسانه‌اي جهان، از افزايش 80 درصدي در درآمدهاي خالص خود در سه ماهه سوم سال 2005 و رسيدن آن به مرز 900 ميليون دلار خبر داد.