بجنورد- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر بیش از ۵۴۰ طرح عمرانی و خدماتی در روستاهای این استان به بهره برداری می رسد.

علی قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همزمان با ایام سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۵۴۶ طرح و پروژه عمرانی در روستاهای خراسان شمالی افتتاح می شود.

وی با اشاره به این که پروژه های مزبور از سوی دهیاری ها و دستگاه های اجرایی استان اجرا شده اند، اضافه کرد: در مجموع برای احداث و تکمیل این طرح ها افزون بر ۶۹۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

قربانی با بیان این که از این تعداد، ۳۴۷ پروژه عمرانی توسط دهیاری ها در شهرستان های هشت گانه استان احداث و آماده بهره برداری شده است، افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۸۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار مصرف شده است.

به گفته وی طرح های احداثی از سوی دهیاری های روستاهای خراسان شمالی شامل ساختمان دهیاری، غسالخانه، بوستان کودک، پل، دیوار ساحلی و نیز اصلاح و توسعه معابر است.

قربانی با بیان این که ۱۹۹ پروژه از ۵۴۶ طرح افتتاحی در روستاهای استان همزمان با دهه فجر از سوی دستگاه های اجرایی خراسان شمالی احداث و آماده بهره برداری شده اند، اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها نیز در مجموع بیش از ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گفته وی نیمی از پروژه های افتتاحی در روستاهای خراسان شمالی در دهه فجر امسال مربوط به روستاهای شهرستان بجنورد هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی یادآور شد: پارسال همزمان با دهه فجر ۵۰ پروژه عمرانی با ۹ میلیارد ریال اعتبار در روستاهای استان به بهره برداری رسیده بود اما در سال جاری شمار پروژه های افتتاحی در دهه فجر و میزان اعتبار هزینه شده خود گویای سرعت چشمگیر توسعه در روستاهای خراسان شمالی است.