دامغان – همزمان با پنجمين روز از ايام الله دهه مبارك فجر پنج پروژه عمرانی شهرهای ديباج كلاته رودبار از توابع بخش مركزی شهرستان دامغان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، روشنایی بلوار شهدای شهر دیباج به طول یكهزار و ۷۵۰ متر و با اعتبار یك میلیارد و ۱۳۷میلیون ریال، احداث پل تقاطع بلوار شهدا و شهید مفتح و اجرای دیوار ساحلی در مجموع با اعتبار دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از جمله پروژه های بودند که همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه مبارك فجر افتتاح شد.

این پروژه ها با همكاری شهرداری دیباج و شركت توزیع برق شهرستان دامغان اجرا شده اند.

پروژه در حال احداث یادمان شهدای گمنام شهر دیباج كار ساخت آن از سال ۸۵ با همكاری شهرداری دیباج و اداره كل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان آغاز شده كه شامل نمازخانه، یادمان شهدا و سرویس بهداشتی است و در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیكی و ۷۰۰میلیون ریال اعتبار در آن هزینه شده و برای تكمیل آن به ۷۰۰میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز است.

در شهر كلاته رودبار نیز پارك امیركبیر در زمینی به مساحت ۴۰۰متر مربع وبا اعتبار ۱۵۰میلیون ریال، قصرنهال گل محمدی ۴۰ هكتاری با اعتبار چهار میلیارد ریال، مزرعه زرشك بی دانه۵۰ هكتاری با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال و دفتر شركت پرتو كشت با یك میلیارد ریال از جمله پروژه های بود كه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی- هنری شهر كلاته رودبار با زیربنای یك هزار و ۳۰۰متر مربع و با اعتبار پنج میلیارد ریال و دیدار با خانواده های معظم شهیدان محمد رضا بنائیان و محمد قلی نیرنگی از دیگر برنامه های شهر كلاته رودبار بوده است.

شهر كلاته رودبار از توابع بخش مركزی شهرستان دامغان حدود چهار هزار نفر و شهر دیباج چهار هزارو پانصد نفر جمعیت دارد و در فواصل ۴۵ و ۵۵كیلومتری شمال دامغان واقع شده اند.

در آئین افتتاح و بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها فرماندار، بخشدار مركزی، امامان جمعه، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی كلاته رودبار و دیباج و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان دامغان حضور داشتند.