کرمانشاه - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امام راحل سال ها بر اساس اعتقادی الهی به مبارزه با حکومت طاغوت پرداخت و همین الهی بودن اعتقاد و انگیزه ایشان در پیروزی انقلاب موثر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه به امامت آیت الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در محل مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد.

آیت الله علما در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره ایام الله دهه مبارک فجر و نزدیک بودن روز 22 بهمن اظهار داشت: همه مردم بایستی در راهپیمایی این روز حضور یابند و همانند سال های گذشته نشان دهند که کماکان دل در گروی این انقلاب دارند.

وی با تاکید بر اینکه حضور در راهپیمایی 22 بهمن دارای پیامی جهانی است، گفت: این حضور به جهانیان نشان می دهد که مردم ایران با وجود گذشت سال ها از پیروزی انقلاب، آرمان های خود را فراموش نکرده اند و برای آن تلاش می کنند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: به هر میزان که حضور ما در راهپیمایی 22 بهمن بیشتر و گسترده تر باشد، انعکاس خبر آن در جهان بیش تر خواهد بود و تاثیرگذاری بیش تری خواهد داشت.

علما در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته به مبارزات انقلابی حضرت امام خمینی (ره) اشاره و آن را مبتنی بر انگیزه های الهی دانست و گفت: امام راحل سال ها بر اساس اعتقادی الهی به مبارزه با حکومت طاغوت پرداختند و همین الهی بودن اعتقاد و انگیزه ایشان در پیروزی انقلاب موثر بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه همچنین دیگر عامل پیروزی انقلاب را وحدت میان مبارزان دانست و تصریح کرد: اگر وحدتی که حضرت امام(ره) در راه مبارزه ایجاد کرده بودند وجود نداشت، امروز چیزی به عنوان انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده بود.

وی گفت: امروز نیز بایستی ما به عنوان کسانی که در نظامی زندگی می کنیم که حاصل مبارزات انقلابی حضرت امام است، وحدت را حفظ کرده و همواره پیرو مقام معظم رهبری باشیم.

علما در ادامه خطبه های این هفته با اشاره به اقتدار و سرافزاری نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: این مسئله حاصل فداکاری شهدایی است که با خون خود انقلاب را بیمه کردند.

وی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان متعددی از غرب تا شرق در فکر این بودند تا انقلاب را نابود کنند اما به لطف خداوند این مسئله محقق نشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: امام خمینی(ره) آن پیر 80 ساله با الطاف الهی تمامی توطئه های دشمنان را نقش بر آب می کرد و در حقیقت این لطف خداوند بود که انقلاب را استوار کرد.

علما در ادامه بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: این مسئله نیاز است که با کمک همه اعم از دولت و مردم محقق شود.

وی گفت: در این راه باید به داشته های خود اعتماد کنیم و آن را تقویت کنیم تا استقلال کشور همانند گذشته حفظ شود.

علما در پایان به روز نیروی هوایی اشاره و تاکید کرد: یکی از اقداماتی که حکومت طاغوت را سست کرد بیعت همافران با امام امت بود.