ساری - کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: ما بدون دریافت هیچ اعتباری در حال برگزاری نمایشگاه کتاب استان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مهدوی شامگاه جمعه در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب در گفتگو با خبرنگاران در خصوص همکاری دستگاهها دربرگزاری نمایشگاه کتاب مازندران اظهار داشت: کل برنامه های صدا و سیما در خصوص نمایشگاه کتاب ۱۰ دقیقه بوده است.

این کارشناس افزود: به غیر از واحد خبر استان صدا و سیمای مرکز مازندران فقط در خصوص برگزاری نمایشگاه و فرهنگ ترویج کتاب و کتابخوانی زمان ۱۰ دقیقه ای را برای این مهم اختصاص داد.

وی با اشاره به بیانات رهبری و شعار سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: توجه صدا وسیما که یک رسانه ملی است به مقوله فرهنگ بسیار ضعیف بوده و ما انتظار داشتیم با تغییر مدیریت، تغییر نگرشها هم اتفاق افتد.

مهدوی تاکید کرد : پرداختن به مسائل مالی در خصوص ترویج فرهنگ و گسترش کتابخوانی کاری ناپسند است که بخش خصوصی در این زمینه با تبلیغات سطح شهری هیچ گونه مبلغی بابت تبلیغات فرهنگی طلب نکرده است.

وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب در تهران تمام شبکه های تلوزیونی به صورت مستقیم برنامه های نمایشگاه را پوشش می دهند و به معرفی تازه های کتاب می پردازند.

مهدوی با بین این که در نمایشگاه مازندران تنها خبرگزاریها و رسانه ای مجازی بدون هیچ چشم داشتی به پوشش خبری پرداختند گفت: خبرنگاران خبرگزاریهای استان و رسانه های مجازی از ابتدای برگزاری نمایشگاه کتاب تمام خبرهای نمایشگاه را بدون هیچ چشم داشتی پوشش داده اند و پای کار هستند.

وی خواستار توجه بیشتر مدیریت جدید صدا و سیما در خصوص حوزه فرهنگ و کتاب خوانی شد و گفت: کتاب و کتاب خوانی به حوزه فرهنگ مربوط می شود نه به حوزه اقتصاد و منابع مالی.

نمایشگاه کتاب مازندران با ۵۰ هزار عنوان کتاب در ساری از دوشنبه هفته قبل بمدت یک هفته در ساری برپا شد.