سمنان - دومین دوسالانه کتاب استان سمنان با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی وشهرستانی در دو حوزه عمومی و دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان صبح شنبه در مراسم دومین دوسالانه کتاب استان سمنان در فرهنگسرای کومش سمنان گفت: حوزه عمومی این دوسالانه در موضوعات دین، ایثار و شهادت، شعر، داستان کودک و ... و در بخش دانشگاهی نیز در قالب موضوعات تخصصی دانشگاهی آثاری از طرف شرکت‌کنندگان ارسال شده است.

محمد رضا سوقندی ادامه داد: در این دوسالانه پژوهش‌هایی در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و بومی استان سمنان ارسال شده که امروز از یک پژوهش بومی استان سمنان تقدیر می شود.

وی افزود: در دوسالانه دوم کتاب استان سمنان 184 اثر ارسال شده که از این تعداد، 70 اثر در حوزه دانشگاهی و 114 اثر در حوزه عمومی بوده است.

این مسئول با بیان اینکه در این دوسالانه از 26 اثر تقدیرمی شود، اظهار داشت: که از این تعداد، 12 اثر در حوزه دانشگاهی و 14 اثر در حوزه عمومی است.

به گفته وی، 9 داور آثار دومین دوره دوسالانه کتاب استان سمنان را داوری کردند که از این تعداد، پنج داور آثار حوزه دانشگاهی و چهار داور آثار حوزه عمومی را مورد بررسی قرار دادند.

سوقندی اضافه کرد: در حوزه دانشگاهی، داوری‌ آثار بر عهده خود دانشگاه‌ها و با محوریت دانشگاه سمنان بوده است که در این حوزه آثار دانشگاه‌های سمنان، شاهرود، دامغان، صنعتی شاهرود و علوم پزشکی شاهرود برگزیده شده‌اند.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: به آثار برگزیده تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی از 100 تا 400 هزار تومان تعلق می گیرد و مؤلفان آثار فرستاده شده به دوسالانه دوم کتاب استان سمنان همگی بومی بودند.

سوقندی در پایان از برگزاری نمایشگاه متخصصان هنرمند در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.