قزوین- رئیس اداره دامپزشکی تاکستان از توقیف ۲ دستگاه کامیون حامل ۲۱۵ رأس گوسفند و بز بدون هویت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، یدالله کلهر با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که بین اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین و پلیس راه منعقد شده اظهار کرد: امضای این تفاهم‌نامه با هدف پیشگیری از انتشار بیماری بین واحدهای دامی و همچنین کنترل و مبارزه با شیوع بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام صورت گرفته است.

وی افزود: در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه با پیگیری‌های مستمر انجام گرفته توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان دو دستگاه کامیون در هفته گذشته بهمن ماه سال جاری توسط مأموران نیروی انتظامی متوقف و تحویل اداره دامپزشکی شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان اضافه کرد: کامیون‌های متوقف شده حامل ۹۳ رأس بره و بزغاله و ۱۲۲ رأس بز از سمت استان‌های شمال غربی به‌صورت غیر مجاز به مقصد مرکز کشور در حال تردد بودند که توسط پلیس راه و پلیس آگاهی شهرستان تاکستان متوقف و پس از انتقال دام‌ها به میدان دام پرونده آن‌ها توسط دامپزشکی به مراجع قضایی ارجاع شد.

 دامپزشکی قزوین به مناسبت دهه فجر خدمات رایگان می دهد

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: همزمان با ایام اله دهه فجر انقلاب اسلامی، دامپزشکی به متقاضیان خدمات رایگان ارایه می دهد.

بهمن نقیبی با اشاره به اینکه یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی در سال ۵۷ حمایت از محرومان و گسترش خدمات رسانی به مناطق محروم است، بر ضرورت خدمات دامپزشکی در روستاهای تاکید کرد.

وی اظهارکرد: علاوه بر معاینه رایگان توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی، واکسیناسیون رایگان دام های منطقه علیه بیماری های مختلف دامی و توزیع داروهای ضدانگل نیز از دیگر خدمات این شبکه در ایام اله دهه فجر است.

نقیبی درخواست کرد با رعایت اصل پیشگیری مقدم بر درمان، دامداران با گروههای سیار دامپزشکی همکاری کرده و دام های خود را علیه بیماری های مختلف دامی واکسینه کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دامپزشکی یکی از مهمترین تشکیلات حرفه ای است که با ارایه خدمات اجرایی، نظارتی و فنی، نقش مهمی در تضمین سلامت غذایی جامعه ایفا می کند، بیان کرد: تا پایان بهمن ماه تمام دام های دامداران توسط بخش خصوصی به صورت رایگان ویزیت می شوند.