سعید راد از فیلم های جشنواره فجر امسال گفت که جذابیتی ندارند و همه آنها فیلم هایی اجتماعی در حد پاورقی هستند و به همین دلیل او در چنین فیلم هایی بازی نخواهد کرد.

سعید راد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سی و سومین جشنواره فیلم فجر و آثاری که در کاخ جشنواره دیده است، گفت: من هنوز همه این فیلم ها را ندیده ام و نمی توانم اظهار نظر کنم اما با این حال همان تعداد فیلمی هم که دیدم از جذابیت برخوردار نبودند.

وی که سال گذشته با فیلم «چ» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت درباره پذیرفتن فیلمنامه ها بیان کرد: من یک بازیگر حرفه ای هستم و در 63 فیلم بازی کرده ام بنابراین کارهای ساده و آپارتمانی را قبول نمی کنم و معتقد هستم که فیلم ها باید از پروداکشن برخوردار باشند اما هم اکنون همه فیلم ها پر شده اند از نقش های ساده و تکراری و درواقع همه فیلم ها دورهمی شده است.

این بازیگر سینما با اشاره به فیلم هایی که در جشنواره فیلم فجر دیده است، بیان کرد: چه کسی گفته است که در سینما همه فیلم ها باید اجتماعی باشند. در همه فیلم های ما یک معضلی بیان می شود که در آن یا پدر معتاد است و یا فردی دختری را می خواهد. بیشتر این فیلم ها در حد یک پاورقی هستند که داستان سه خطی آنها به یک فیلمنامه تبدیل شده است و من به دلیل همین موضوعات در آنها بازی نمی کنم. 

بازیگر فیلم های «دوئل» و «عقاب ها» با اشاره به سوژه هایی که می توانند در سینمای ایران مورد استفاده قرار گیرند، گفت: هزار و یک سوژه در سینمای ما وجود دارد که به آنها پرداخته نمی شود و شاید بخشی به این دلیل است که پرداختن به آنها آگاهی، بودجه و خلاقیت می خواهد که وجود ندارد. 

راد در پایان با مثالی از ساخت فیلم های متفاوت در حوزه دفاع مقدس گفت و یادآور شد: من برخلاف کسانیکه می گویند سوژه ساخت فیلم درباره جنگ و شهدا به پایان رسیده است معتقد هستم چنین چیزی نیست و ما آنقدر در این حوزه حرف داریم که می توانیم با آن دنیا را فتح کنیم و به طور مثال می توانیم از روابط انسانی خود در جنگ سخن بگوییم.