گرگان- دبیر جشنواره شعر ایثار و شهادت از برگزاری نخستین جشنواره شعر دانشجویی ایثار و شهادت در استان گلستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر قربانی خورشیدی، عصر شنبه در نشست با رسانه های استان، افزود: این جشنواره در روز دوشنبه ۲۰ بهمن به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه فضای دانشگاه ها در دهه فجر مملو از عطر ایثار و شهادت است، بیان کرد: برگزاری برنامه های مختلف با موضوع شهادت و ایثارگری برای حفظ ارزش های مقدس انقلاب اسلامی، وظیفه آحاد دانشگاهیان است.

وی افزود: عطر شهادت در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، روح تازه ای در کالبد ادبیات فارسی دمید و با برگزاری چنین جشنواره هایی بر غنای شعر ایثار و شهادت افزوده و گامی در جهت حفظ دستاوردهای خون شهیدان و ایثارگری ایثارگران برداشته خواهد شد.

قربانی ادامه داد: در نخستین جشنواره شعر ایثار و شهادت علاوه بر قرائت شعر توسط شاعران، شعرهای برتر دانشجو و دانش آموز، با حضور مسوولان استان و شهرستان گرگان از برخی مادران شهید دانشجوی استان نیز تجلیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره فرصتی خواهد بود تا از استعدادهای برتر دانشجویی شعر ایثار وشهادت تجلیل به عمل آمده و آثار برتر آن در مجموعه ای به همین عنوان گردآوری و منتشر شود.

دبیر جشنواره شعر ایثار و شهادت گفت: در صورت اخذ مجوزهای لازم این جشنواره در سالهای آینده به صورت ملی برگزار خواهدشد.

قربانی برگزاری این جشنواره را فرصتی مناسب برای ارج نهادن به مقام شامخ ایثارگران و شهدای دانشجو دانست و افزود: خدمت به جامعه ایثارگران در هر شکلی مورد عنایت حضرت حق است.